אדידס ונייקי נאבקות על ליבו (ובעיקר כיסו) של אנדי מארי

הסכם החסות האישי של הטניסאי הסקוטי מסתיים בנובמבר; שתי ענקיות הלבשת הספורט רוצות לחתום איתו על חוזה של 50 מיליון ליש"ט

אנדי מארי / צלם: רויטרס
אנדי מארי / צלם: רויטרס

אנדי מארי אמנם מגיע לטורניר היו.אס אופן שייפתח הלילה (בין שני לשלישי) בניו יורק לא בכושר הכי טוב בחייו, כשהוא מדורג רק במקום התשיעי בסבב ה-ATP. אך עושה רושם כי הירידה ביכולתו לא פוגמת במיתוג הפרטי שלו.

העיתון "דיילי רקורד" מפרסם שתי חברות הלבשת הספורט הגדולות בעולם, נייקי ואדידס, מתחרות על הענקת חסות אישית לטניסאי הסקוטי, עת יסתיים החוזה הנוכחי שלו עם אדידס בנובמבר הקרוב.

החוזה הקיים של מארי עם התאגיד הגרמני מכניס לו כ-4.5 מיליון ליש"ט בשנה. לפי הדיווח, אדידס מעוניינת "לשמור" אותו בשורותיה, אך נציגיו שוקלים הצעות נוספות, כולל, כאמור - מהענקית האמריקאית נייקי. חוזה החסות האישי החדש של מארי "צפוי להיות שווה עד 50 מיליון ליש"ט לכל תקופתו", לטענת ה"הדיילי רקורד".

מומחה השיווק רוד קוהלר אמר לעיתון: "אנדי חשוב לאדידס, ואני חושב שכל עוד נייקי לא תציע לו מספרים ממש 'מגוחכים', הוא יאריך את ההתקשרות עם אדידס. לדעתי, ההתקשרות החדשה תהיה שווה לו לפחות פי 2 יותר ביחס לנוכחית". על-פי הדיווח, העסקה החדשה צפויה להפוך ל"הסכם חסות הספורט הגבוה בהיסטוריה הסקוטית".

מארי, 27, חתם לראשונה עם אדידס ב-2009 (לפני כן קיבל חסות מהמותג הבריטי פרד פרי). מבחינת אדידס הדיל בהחלט השתלם: מארי המשיך מאז לזכייה בשני תארי גראנד סלאם (יו.אס אופן 2012 ו-ווימבלדון 2013), ולעוד שלוש הופעות בגמרים (אוסטרליה ב-2010, 2011 ו-2013).