פרסום | לפני כולם

ועדת שכטר דנה בנושא הסדרת התוכן השיווקי

לא מן הנמנע כי הוועדה תתמוך בהמלצות קודמות, בהן של ועדת אסא כשר, לאשר פרסום סמוי תחת מגבלות מסוימות

פרופ' עמית שכטר / צילום: תמר מצפי
פרופ' עמית שכטר / צילום: תמר מצפי

הוועדה לבחינת האסדרה בשוק התקשורת בראשותו של עמית שכטר ניהלה דיון בנושא עתיד התוכן השיווקי, והיא עשויה לנהל דיון נוסף בעניין במסגרת דיון רחב יותר על שוק הפרסום המקומי.

ל"גלובס" נודע כי לא ברור עדיין אם יינתנו המלצות רשמיות מטעם הוועדה בנושא, אולם על-פי עמדות חברים בוועדה, לא מן הנמנע כי הוועדה תתמוך בהמלצות קודמות, בהן של ועדת אסא כשר, לאשר פרסום סמוי תחת מגבלות. זאת בניגוד למצב הקיים בשוק הטלוויזיה היום - המסחרית והרב-ערוצית - לפיו חל איסור גורף לשלב תוכן פרסומי מחוץ למקבצי הפרסומות.

אחת המשימות שהטיל השר גלעד ארדן על ועדת שכטר היא לבחון את האסדרה בשוק המדיה המקומי, גם בהתחשב בשוק הפרסום, ולבחון דרכים להגדלתו. נושא התוכן השיווקי מצוי על שולחנן של מועצת רבות כבר שנים ארוכות, ועל-פי ההמלצות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, יש מקום לאפשר פרסום סמוי בתוכן שאינו חדשותי או דוקומנטרי, כמו בידור וריאליטי.

ועדות אחרות המליצו בין היתר על מגבלות בתוכן שיווקי על תכני ילדים ותוכניות ייעוץ, במיוחד ייעוץ רפואי, בהן יש ריבוי של תופעת מכירת אייטמים.

שכטר אישר את הדברים.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988