"הסתיימו 5 שנים ראשונות משוק שורי שיימשך 20 שנה"

מנהל ההשקעות Chris Hyzy: "אנחנו במהלכו של שוק שורי מחזורי ארוך. לא יהיו הרבה מצבים של הערכות יתר מוגזמות במהלכו ויש לא מעט הזדמנויות"

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

הראלי בוול סטריט נמשך ומדד ה-S&P 500 חצה אתמול במהלך המסחר את רמת ה-2,000 נקודות. וכמובן שכל יום שהראלי נמשך, עולה במקביל גם מפלס החששות ממפולת.

עם זאת, יש גם לא מעט מנהלי השקעות ואנליסטים שמעריכים שמדדי וול סטריט ימשיכו בעליות לתוך 2015. בראיון לרשת CNBC העריך מנהל ההשקעות Chris Hyzy שהשוק השורי שנמשך קצת יותר מ-5 שנים צפוי להמשך עוד כ-15 שנים".

"אנחנו במהלכו של שוק שורי מחזורי ארוך שנתמך בהתאוששות כלכלית שתימשך עוד הרבה זמן. לא יהיו הרבה מצבים של הערכות יתר מוגזמות במהלכו ויש לא מעט הזדמנויות", הוא אומר.

"יש שינויים טכנולוגיים מרשימים ופריצות דרך, מגמה גדולה של מיזוגים ורכישות אבל הסיפור הגדול הוא השינויים בתעשיה ובייצור שמתחילים עכשיו ויימשכו בשנים הבאות. ברקע תפוקת הנפט בארה"ב הולכת וגדלה ואנחנו הולכים לקראת עצמאות אנרגטית".

הייזי מעריך שכלכלת ארה"ב תצמח השנה ב-3% עד 3.25% ומעדיף השקעות בחברות פיננסים ושירותי אנרגיה.

לגבי אירופה מעריך הייזי שיש סכנה גדולה שהיבשת תגלוש למערבולת דפלציונית בשנים הבאות בדומה למה שקרה ביפן בשני העשורים האחרונים. "מריו דראגי פועל ומנסה להלחם במגמה אבל כוחותיו מוגבלים".