הטיפ היומי: חברה עם מותג חזק ויכולת לקלוע לטעם הישראלי

הלמן-אלדובי מזהים באסטרטגיה של קסטרו מספר נקודות חוזקה ומעניקים לה המלצת קנייה במחיר יעד של 128 שקל למניה - פרמיה של 32% על מחירה הבוקר

קסטרו / צילום: איל יצהר
קסטרו / צילום: איל יצהר

‎‎חברת קסטרו עוסקת בעיצוב, שיווק והפצה של ביגוד ואביזרי אופנה, והיא אחת מחברות האופנה המובילות בישראל. קסטרו , שנסחרת בבורסה בתל-אביב (מדד יתר 50) בשווי של 505 מיליון שקל, מפעילה כ-130 חנויות, וכחלק מאסטרטגיה שיושמה בשנים האחרונות, שיעור גבוה יותר מחנויות אלה כולל את כלל מותגי הרשת - נשים, גברים וילדים - במתחם אחד.

לאחר הרפתקה לא מוצלחת בניסיון ההתרחבות לחו"ל לפני מספר שנים, כיום הרשת ממוקדת בפיתוח פעילות הליבה בישראל. את פירות המיקוד הזה אנו כבר רואים בהשקת מותג הילדים החדש ובחוזה שנחתם עם חברת הקוסמטיקה איב רושה (‏Yves Rocher‏) בתחילת השנה.

‏שוק האופנה הישראלי עבר תמורות רבות בשנים האחרונות: כניסה משמעותית של שחקניות זרות, שינוי תדיר במכס על מוצרי האופנה, קריסת רשתות אופנה קטנות ובינוניות וסימנים ראשונים לעודף בשטחי מסחר באזורים ספציפיים בארץ.

על כל אלה מצליחה קסטרו להתגבר בזכות המותג החזק והיכולת לקלוע ל"טעם הישראלי" לאורך שנים. ראייה לכך ניתן למצוא בדוחותיה הכספיים בהם מקפידה החברה לשמור על שיעורי הרווחיות, למרות השינויים הרבים בענף.

‏‏‏‏אנו מזהים באסטרטגיה של החברה מספר נקודות חוזקה: היציבות וקצב פתיחת החנויות המתון והשמרני, יחד עם שילוב מותג הילדים, יאפשרו לחברה, להערכתנו, לעבור את התקופה הסוערת ולהמשיך להציג תוצאות טובות.

יתרה מכך, לחברה יש נוכחות און-ליין עם אתר אינטרנט המשמש פלטפורמת מכירה, ופעילות ענפה ברשתות החברתיות, ואלה יתמכו גם הם בהמשך ההתפתחות.

קסטרו רשמה ירידה חדה בשוויה מתחילת השנה. אנו מעניקים למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 128 שקל למניה, שמשקף פרמיה של 32% על מחיר המניה עם פתיחת המסחר הבוקר (ה').

למרות החולשה הצפויה בשוק רשתות האופנה בטווח הקצר, השוק העניש את המניה באופן משמעותי, והוא לא מתמחר את הפוטנציאל הטמון בפתיחת חנויות חדשות ובשילוב מותג הילדים.

אתמול (ד') פרסמה החברה דוחות אותם קיבל השוק בחיוב, ולאחריהם קפצה המניה ב-6%. שיפור בהמשך השנה יהיה פונקציה של המכירות בחגי תשרי ועיתוי החורף.

לדעתנו, התמחור הנוכחי מהווה הזדמנות עבור משקיעים בעלי אורך נשימה להכניס לתיק חברה טובה ויציבה.

■ ‏‏‏‎‎טל לוי הוא אנליסט במחלקת המחקר של בית ההשקעות הלמן-אלדובי.