לאומי: המניות בתיקים - האפיק המועדף לנטילת סיכון

כלכלני לאומי: "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני (כ-5 שנים)"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

כלכלני בנק לאומי לא מוטרדים מהתשואות הנמוכות בשוק האג"ח הממשלתי הישראלי לטווח בינוני. "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני (כ-5 שנים). התשואות האפסיות במח"מ הקצר, לאחר הגעת ריבית בנק ישראל למינימום, אינן כדאיות עוד להשקעה. מנגד, רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה". כך כותבים כלכלני הבנק בסקירתם השבועית על שוק ההון.

לגבי האפיק הקונצרני מציינים בלאומי כי רמת המרווחים בישראל עדיין נמוכה. "מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ בינוני-קצר".

"בטווח הקצר, השפעת האירועים הבטחוניים על השוק המקומי הייתה מתונה. עם זאת, השילוב של פעילות כלכלית ממותנת (עוד לפני חודש יולי) וההשלכות האפשריות של הלחימה על הכלכלה הישראלית ברבעון השלישי של השנה, מחדדים את הסיכון בשוק המקומי. לפיכך, אנו נותרים בחשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח קונצרני בישראל".

בלאומי ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני. "כדאי להימנע מאחזקת אג"ח High Yield, כיוון שהמרווחים באפיק זה נמוכים מדי ביחס לסיכון הגלום בו".

הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, לדעתם. "אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר ליפן. בנוסף, אנו מקטינים את אירופה לחשיפת שוק (מחשיפת יתר) ומגדילים את משקל המניות בארה"ב לחשיפת שוק (מחשיפת חסר קלה). הסיבה לשינוי זה נובעת מפערי הצמיחה הצפויים בין ארה"ב ואירופה, לאור ההאטה בצמיחה באירופה".

במניות ארה"ב, מעדיפים בלאומי סקטורים שפגיעים פחות בסביבת ריביות עולה: טכנולוגיה, פיננסים, אנרגיה. מנגד, "כדאי להימנע ממניות נדל"ן, וממניות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה מאוד - שככלל חשופות יותר לעלייה בסביבת הריבית".