הליך הפרה נגד רשת על תוכן שיווקי של קוקה-קולה

הרשות השנייה טוענת לחשיפה אסורה של המותג דיאט קולה בתוכנית "The Voice" ■ רשת כבר נקנסה בעבר בגין תוכן שיווקי של קוקה-קולה ב"אקס פקטור"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד זכיינית ערוץ 2 רשת בגין תוכן שיווקי למותג דיאט קוקה-קולה במהלך תוכנית הכישרונות "The Voice".

ל"גלובס" נודע כי לאחר צפייה בפרקי העונה, ששבה למסך לאחר סיומו של מבצע "צוק איתן", נמצא לכאורה כי יש חשיפה אסורה למותג של חברת המשקאות. על-פי חוקי הרשות השנייה חל איסור בפרסום בטלוויזיה מחוץ לגבולות מקבץ הפרסומות.

"בפרקים האחרונים של התוכנית 'The Voice' נמצא כי קיימת חשיפה פרסומית ניכרת למוצר דיאט קוקה-קולה, אשר אסורה על-פי חוק", אומרים ברשות השנייה. "בעקבות זאת פנתה הרשות השנייה לזכיינית רשת בדרישה כי ייערכו שינויים בהתאם כבר בתוכנית הקרובה של התוכנית.

"החשיפה האסורה באה לידי ביטוי בהצגת הסלוגן הפרסומי 'extraordinary' של המותג דיאט קוקה-קולה בפלאח (באנר), בקריינות ובצבעי החברה בזמן הצגת המתמודדים לפני שלב הדו-קרב בתוכנית".

קנסות קודמים על "אקס פקטור"

הרשות השנייה הזכירה לרשת כי בעונה שעברה של התוכנית "אקס פקטור", אשר שודרה בשלהי 2013 ובראשית 2014, נקבעו לזכיינית רשת עיצומים גבוהים בגין חשיפה דומה. על רשת הוטלו קנסות של 550 אלף שקל - הגבוהים בתולדות הטלוויזיה המסחרית - בגין חשיפה פרסומית אסורה של המותג קוקה-קולה.

"הרשות השנייה מצפה מהזכיינית רשת לפעול בהתאם להנחיות המפורשות שניתנו בעבר, האוסרות בכל תוקף שילוב של תוכן שיווקי בוטה במסגרת התוכנית. הרשות תוסיף ותפעל כנגד שילוב אסור של תוכן שיווקי בתוכניות השונות, כפי שעשתה בעבר במלוא החומרה", נמסר מהרשות השנייה.

ברשת סירבו להגיב.