בדיקת "גלובס": זה הטאבלט אנדרואיד הטוב ביותר היום

השוואה בין טאבלטי האנדרואיד שהשיקו סמסונג, סוני, LG ולנובו מגלה דגמים משוכללים, עם יתרון לסמסונג בזכות המסך המעולה והתוכן המצורף ■ לזכות LG אפשר לציין את המחיר הנמוך ■ ומה לגבי האייפד?

שוק הטאבלטים מגיע היום (ב') לנקודת רתיחה במלחמה בקטגוריית האנדרואיד, לאחר שסמסונג השיקה את מכשיר הדגל שלה בתחום: גלקסי טאב S. הדגם של סמסונג יעמוד על המדף לצד מתחרים חזקים - אקספריה Z2 טאבלט של סוני; יוגה טאבלט 10 HD פלוס של לנובו ו- G Pad 10.1 של LG, וכמובן לצד האייפד אייר של אפל. מבין אלה, האייפד הוא שמוביל את קטגוריית הטאבלטים העולמית מבחינת חוויית המשתמש, הממשק וכמות האפליקציות שמפותחות עבורו.

"גלובס" בדק את ארבעת האנדרואידים, שלכולם במסך של כ-10 אינץ'. כל הארבעה היו מוצלחים, כשלכל אחד יתרונות משלו. אל קו הגמר הגיע ראשון גלקסי טאב S, לאחר קרב צמוד עם אקספריה Z2 של סוני. שני הדגמים דקיקים וקלים במיוחד - 6.4 מ"מ ומשקל של 426 גרם בסוני לעומת 6.6 מ"מ ומשקל של 465 גרם בסמסונג.

מה שהפריע לנו בטאבלט של סוני היא המסגרת העבה והמעט מיושנת. המסך באקספריה מגיע בגודל 10.1 אינץ', אך הטאבלט גדול יותר לעומת המסך של סמסונג - 10.5 אינץ', והכול בגלל המסגרת המיותרת של סוני. המסך של סמסונג מנצח בעיקר בגלל האיכות שלו, כאשר הצבעים דומים יותר למקור וזוויות הצפייה מוצלחות. לזכותה של סוני אפשר לומר שהטאבלט שלה עמיד למים, כך שאפשר לקרוא ממנו גם על מזרן מים בבריכה.

הטאבלט של LG, דגם G Pad 10.1, הוא הדגם הזול בבדיקה (1,200 שקל) והתוצאות שלו בסך הכול טובות ביחס למחיר, אך המסך מאכזב מעט. הטאבלט של לנובו הפגין ביצועים טובים, והמיוחד בו היא רגלית אחיזה המאפשרת להציב אותו בתצוגה לצפייה לסרט או להקלדה מבלי להשתמש באביזרים חיצוניים. המחיר עומד על 1,800 שקל, אך המסך פחות טוב משל רוב המתחרים.

אנדרואיד או אייפד?

אחת המסקנות מבדיקת הטאבלטים היא שלמרות שמדובר במכשירים מאוד משוכללים, מאגר האפליקציות לטאבלטי אנדרואיד עדיין מצומצם, כך שמהבחינה הזאת יש עדיין עדיפות לאייפד. סמסונג היא היחידה שמשקיעה באספקת תוכן מקומי למכשירים (שירות VOD וספרים), דבר שאי אפשר להגיד על מתחרות האנדרואיד.

מצד שני, לאפל יש חנות לשירים ולסרטים (iTunes) שמעשירה את החוויה, מעבד תמלילים בעברית מוצלח מאוד (Pages). גם כמות האביזרים המיוצרים עבורו והממשק הנוח שלו משאירים אותו מתחרה רלבנטי גם כשנה אחרי שהושק, במיוחד לאור המחיר הדי דומה לדגם החדש של סמסונג (2,300 שקל).

סמסונג, גלקסי טאב S - מסך מעולה ותוכן נלווה

מסך: איכות המסך, שגודלו 10.5 אינץ', היא בטכנולוגיית SuperAMOLED המציעה צבעים עזים מאוד ומאפשרת שליטה בכל פיקסל בנפרד, כך שניתן לכבות פיקסלים שחורים ולהגיע לרמת שחור גבוהה מאוד. הרזולוציה גבוהה: 2560 על 1600 פיקסלים. זה אחד המסכים הטובים בשוק, עם צבעים המספקים מראה אמיתי ותאורה אחורית חזקה.

עיצוב: המראה אלגנטי, בעזרת מסגרת זהובה שעוטפת את הגב הלבן והמחוספס. הטאבלט דק מאוד - 6.6 מ"מ, ושוקל רק 465 גרם.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד קיטקט (4.4.2), שעליה סמסונג הוסיפה מעטפת עם תוספות שונות.

תוכן נלווה: סמסונג ישראל היא היחידה שמצרפת גישה לתוכן מקומי, למשל מנוי לחודשיים לשירות הסרטים SmartVOD שלה, ספר בכל שבועיים מתנה (במשך שנה) בחנות "עברית" וחודש חינם בשירות הספרים הקוליים iCast.

חומרה: קצב העבודה טוב. את המכשיר מריצים במקביל שני מעבדים מרובעי ליבות מסוג Exynos 5 Octa 5420 של סמסונג במהירות 1.9 ג'יגה הרץ ו-1.3 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס. לטאבלט יש גם עינית אינפרה אדום לשימוש כשלט רחוק. מנגנון סריקת טביעת האצבע לא תמיד עובד.

סאונד: הרמקולים לא מדהימים, אבל עושים את העבודה בצורה טובה.

מצלמה: 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התוצאות סבירות.

בשורה התחתונה: הטאב S מציע את המסך הטוב ביותר בקטגוריה, והוא היחיד בבדיקה שמציע גם תוכן נלווה, כל זאת במחיר דומה לאייפד.

סמסונג גלאקסי טאב S
 סמסונג גלאקסי טאב S

סוני, אקספריה Z2 טאבלט - היחיד שעמיד למים

מסך: אקספריה Z2 כולל מסך בגודל 10.1 אינץ' באיכות Full HD, ברזולוציה של 1200 על 1920 פיקסלים בטכנולוגיית TFT. התוצאה מצוינת. הצבעים נראים חיים, פשוט תענוג לעיניים. שני החסרונות במסך הם ההשתקפות והמסגרת העבה יחסית.

עיצוב: הטאבלט דקיק (6.4 מ"מ) ושוקל רק 426 גרם, כך שנעים להחזיק אותו ביד. הוא גם לא מתחמם. הטאבלט פשוט נראה טוב, רק שהמסגרת פוגעת בחגיגה.

ממשק: סוני כוללת ב-Z2 את הממשק הסטנדרטי שלה הפועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). הטאבלט משמש כשלט רחוק באמצעות עינית אינפרה אדום ואפליקציה תומכת לשליטה במכשירי מדיה בבית, כמו הטלוויזיה, הרסיבר והמקרן. חבל שהיבואן בארץ לא דאג שמאגר המוצרים יכלול את ממירים הוט ו-yes. במקום זה, ניתן לבצע תכנות באופן ידני. נגן הסרטים הפנימי של סוני שודרג, ותומך עכשיו גם בקבצי כתוביות בעברית מסוג SRT, כך שניתן בקלות לצפות בתכנים שהגיעו מהאינטרנט.

חומרה: כמו סמארטפונים של סוני, גם הדגם הזה עמיד למים. הוא מריץ מעבד ארבע ליבות של חברת קוואלקום מסוג סנפדרגון 801 במהירות 2.3 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון ו-16 ג'יגה זיכרון אחסון, כולל אפשרות הרחבה עם כרטיס (עד 64 ג'יגה). העבודה חלקה.

סאונד: אבל הרמקולים באיכות בינונית ועוצמתם יחסית חלשה.

מצלמה: חיישן 8.1 מגה פיקסל, ללא פלאש. התוצאות לא טובות במיוחד, משום שהתמונות יוצאות הרבה פעמים עם רעשים.

בשורה התחתונה: Z2 הוא טאבלט דקיק, אלגנטי עם חומרה טובה ומסך מוצלח. המסגרת עבה מדי, וחבל שהיבואן לא מוכר אביזרים רשמיים של סוני. למשל, מקלדת או נרתיק.

סוני אקספריה Z2 טאב
 סוני אקספריה Z2 טאב

לנובו, יוגה טאבלט 10 HD פלוס - עיצוב נוח במיוחד

מסך: היוגה 2 מגיע עם מסך בגודל 10.1 אינץ' Full HD ברזולוציה של 1920על 1200 פיקסלים. מדובר במסך IPS עם זוויות צפייה רחבות, אבל פחות אהבנו את הגוון האדמדם של הצבעים בחלק מן היישומים.

עיצוב: היוגה כולל את העיצוב המיוחד והנוח שראינו מבין הטאבלטים. החלק התחתון שלו הוא מעיין צינור, שנותן לטאבלט זווית כאשר מניחים אותו על השולחן או רוצים להקליד על המסך. מעבר לזה, ניתן באמצעותו להחזיק בצורה נוח יותר את הטאבלט בדומה לספר. החלק התחתון גם כולל רגלית נפתחת, המאפשר להעמיד את היוגה על השולחן כשרוצים לראות סרטים או להקליד. הפתרון של הרגלית חוסך רכישה של אביזר נוסף לפעולות הללו, דבר שאי אפשר למצוא אצל המתחרים.

ממשק: היוגה מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). לנובו ביצעו שינוי של הממשק באמצעות מעטפת שיותר מדמה אותו לחוויית אייפד. לממשק אין מגירה פנימית בה כל האפליקציות מותקנות במכשיר, במקום זה מציעה לנובו רק עמודי בית בהן מותקנות כל האפליקציות וניתן לסדר אותו בתיקיות.

חומרה: היוגה מפגין ביצועים טובים. המעבד הוא מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 400 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 ג'יגה עם יכולת הרחבה באמצעות כרטיס.

סאונד: מיקום הרמקולים בחלק הקדמי מאפשר איכות שמע טובה, אך חסר קצת באס).

מצלמה: המצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל, ללא פלאש, והתוצאות לא רעות. החיסרון הוא מיקום העדשה, בצד השמאלי התחתון. כאשר מחזיקים את הטאבלט בצורה אופקית, היד לעתים קרובות מסתירה את העדשה.

בשורה התחתונה: היוגה לא מאוד יקר, ומציע ביצועים סבירים עד טובים. מה שהופך אותו למוצלח הוא הרגלית, שמאפשרת לעבוד איתו במצבים שונים בקלות ואת זה אהבנו מאוד.

לנובו יוגה טאבלט 10
 לנובו יוגה טאבלט 10

LG, דגם G Pad 10.1 - טאבלט טוב במחיר נמוך

מסך: חברת LG חזרה לשוק הטאבלטים בדיוק לפני שנה, כאשר השיקה את דגם ה-G Pad עם מסך 8.3 אינץ'. ממש לאחרונה השיקה את הגרסה הכוללת מסך 10.1 אינץ' בטכנולוגיית LCD מסוג IPS (טכנולוגיה שבאה לספק צבעים רוויים וזוויות צפייה טובות מהצדדים). המסך ברזולוציה 1280 על 800 פיקסלים. התוצאות בינוניות, הצבעים מעט דהויים וקשה להגיד שהתמונה חדה. מצד שני בשביל רמת המחיר של הטאבלט הזה, המסך בהחלט מספק.

עיצוב: העובי של ה-G Pad עומד על 8.9 מ"מ, סביר בהחלט והמשקל הוא 523 גרם, טיפונת כבד. הטאבלט מגיע במראה שחור, הגב שלו עשוי מפלסטיק רך, נעים למגע, אבל מרגיש קצת זול.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2) עם התוספות של LG, למשל יכולת להפעיל שתי אפליקציות במקביל באותו מסך או יישום QPair המאפשר לקבל חיווי על שיחות נכנסות ומסרונים מהסמארטפון ישירות על מסך הטאבלט, גם בטלפוני אנדרואיד שלא מתוצרת LG. הטאבלט גם כולל עינית אינפרה אדום ואפליקציית שלט רחוק, רק שלא תמצאו כאן הגדרות לממירים של הוט או יס, אלא רק לטלוויזיה, לבלו ריי ול-DVD.

חומרה: מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 400 במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). לא מדובר בטאלבט סופר מהיר, אבל הוא בהחלט סיפק עבודה טובה.

סאונד: הרמקולים מספקים עוצמה ואיכות סבירה.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן נמוך של 5 מגה פיקסל ללא פלאש, התוצאות לא טובות וכוללות המון רעשים.

בשורה התחתונה: ה-G Pad הוא טאבלט טוב ביחס לרמת המחיר שהוא נמכר והוא מציע יכולות מעניינות בממשק שלו.

LG, דגם G Pad 10.1
 LG, דגם G Pad 10.1

מה צריך לדעת כאשר קונים טאבלט
 מה צריך לדעת כאשר קונים טאבלט

כמה עולים טאבלטי הדגל
 כמה עולים טאבלטי הדגל