קונים רכב מחברת ליסינג? כדאי שתצאו לנסיעת מבחן

לקוחת שלמה SIXT קיבלה רכב עם תקלות והתקשתה לבטל את העסקה

מי שצריך הוכחות מדוע כדאי לבדוק בשבע עיניים רכב לפני שסוגרים עסקה, ולא לתת אוטומטית אמון גם בהבטחותיה של חברה גדולה ומוכרת - הנה סיפורה של ה', שרכשה רכב מחברת שלמה סיקסט וקיבלה את הרכב על סמך הבטחות החברה, מבלי שראתה את הרכב ומבלי שביצעה נהיגת מבחן מוקדמת. מיד כשנמסרה לה היונדאי שהזמינה (רכב מיד ראשונה), התגלו לטענתה ברכב רעשים והיא גילתה חלקים לא תקינים, כמו פתח מזגן מקולקל.

מה עושים? שבים למגרש: שם פנתה ה' לסוכן שטיפל בה בכל שלבי המשא ומתן, והצביעה על התקלות שהתגלו. המכונאי לא הצליח לאתר את מקור הרעש במנוע, וה' הודיעה כי אינה מוכנה לקבל רכב ובו תקלות שהוסתרו ממנה - מה גם שגובר החשש מפני תקלות נוספות עליהן לא דווח לה.

"הנציג הבטיח שכל תלונותיי ובקשותיי יטופלו למחרת בבוקר", היא טוענת, "אך ביקש שאקח את הרכב ואחזור איתו מחר. אחרי שיצאתי שוב מהמגרש התגלו ברכב תקלות נוספות: הברקסים חרקו בחוזקה, ההגה היה קשה, שני מגיני השמש היו שבורים, באחד מהם חסרה המראה והיו עליהם המון קשקושים וכשהחניתי את האוטו גיליתי שגם שני שלטי הנעילה שנמסרו לי לא עובדים. מיד התקשרתי שוב, אלא שהפעם הבהיר לי הנציג שבתום שיחה עם מנהל הסניף עומדות בפניי שלוש אפשרויות: להביא את הרכב למחרת לתיקון, ללכת בעצמי לתקן את הרכב תמורת החזר או לבטל את העסקה ו'להיפרד כידידים'".

ה' קיבלה בברכה את האופציה האחרונה, אך כשהגיעה למחרת בבוקר לבטל את העסקה - המנהל סירב, הכחיש שהציע זאת וביקש להפנות לחברה בקשה מיוחדת בפקס. ה' הזועמת השאירה במקום את הרכב ואת המפתחות במגרש - ופנתה במכתב הדורש את הביטול כולל החזר המקדמה ששולמה מבעוד מועד, בסך 3,900 שקל, בכרטיס אשראי.

תגובת החברה: "העסקה בוטלה"

עם פניית "גלובס", טענו בשלמה סיקסט כי הפנייה ממילא הייתה נענית בחיוב - והזדרזו להודיע לקוחה על ביטול מלא של העסקה. מהחברה נמסר בתגובה: "הלקוחה רכשה רכב מיד ראשונה בעסקת נטו ליס, במסגרתה הוצג ללקוחה, כבכל עסקה, טופס בדיקה מסודר והיסטוריית טיפולים מתועדת. עסקת נטו ליס היא עסקת חכירה עם אופציית רכישה רק לאחר שהלקוח התרשם מהרכב על כל תכונותיו ומצא אותו מתאים לצרכיו, העסקה גמישה ביותר ואין בה קנסות יציאה כלל והכל מתוך אוריינטציה של העמדת הלקוח במרכז.

"לאחר שהלקוחה בחרה את הרכב ולאחר שהוצגו בפניה כל המסמכים האמורים, היא החליטה כי הוא אינו לשביעות רצונה וביקשה לבטל את העסקה. במעמד זה הוסבר ללקוחה כי ניתן לתקן את הנדרש, אך זו סירבה והשאירה את הרכב בסניף. לאחר מכן פנתה הלקוחה לחברה גם במכתב. לאור זאת, ולמרות שניתן היה לתקן את הרכב לשביעות רצונה, החברה הודיעה ללקוחה כי תבטל את העסקה ותשיב לה את המקדמה".