בית המשפט יכריע בקרוב: האם ימונה מלווה לדואר ישראל

המדינה מבקשת ארכה ומחזיקי האג"ח דורשים מינוי מלווה ושלא יתקבלו החלטות שעשויות לסכן את חובם ■ בינתיים חזרו הצדדים לשולחן המו"מ ולא ברור האם עיצומי העובדים יימשכו

הסתיים הדיון בבית המשפט בשאלת מינוי מלווה לחברת דואר ישראל בעקבות בקשת מחזיקי האג"ח של החברה. הדיון הסתיים ללא קבלת החלטה לעת עתה ובית המשפט ייתן את החלטתו בקרוב. בדיון הובעה דאגה עמוקה ממצב החברה והוסכם שללא תוכנית הבראה החברה עשויה להגיע למצב של חדלות פירעון בתוך פחות משנה.


הדיון נסוב סביב השאלה האם למנות מלווה מטעם מחזיקי אג"ח של החברה שחוששים לחוב של דואר ישראל כלפיהם. בדיון הם ביקשו למנות נציג מטעמם שילווה את החברה, ואילו המדינה הסכימה למינוי מלווה פסיבי בלבד.


במהלך הדיון הקשה בית המשפט על נציגי המדינה ושאל אותם מה יקרה במידה ולא תושג תוכנית הבראה עם העובדים והמחלוקות יישארו בעינם. המדינה השיבה באמצעות הפרקליטות שאין סכנה לחוב של מחזיקי האג"ח משום שסך הנכסים של החברה עולה על התחייבויותיה ולכן תמיד תוכל החברה למכור נדל"ן על מנת להחזיר את החוב.

המדינה ביקשה בדיון לקבל 45 יום נוספים על מנת להשלים את המו"מ עם העובדים לגבי תהליך ההבראה כאשר המחלוקת העיקרית נסובה סביב כמות המפוטרים וביחס שבין העובדים הקבועים לעובדים הזמניים.


אתמול נודע כי לאחר שההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בעקבות המחלוקת בדואר ישראל, נפגשו אורי יוגב, מנהל רשות החברות, ואבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, המייצגת את העובדים מול המדינה. הפגישה נערכה לאחר שבתחילת השבוע הודיע יוגב שהמו"מ התפוצץ ולא ניתן לגשר על הפערים בין הצדדים. ככל הנראה בעקבות התערבות של שר האוצר יאיר לפיד, חודשו השיחות. לגבי שיעור המפוטרים והיחס בין העובדים הקבועים לעובדים הארעיים עדיין קיימת מחלוקת. סביב ימי החלוקה, הכנסת משקיע לחברה, וחלוקת דואר גם בשעות הערב, הושגה התקדמות. צעדים אלו ילוו בהעלאת מחיר הבול ושירותים נוספים, לאחר שהתברר שהמחירים של הדואר אינם ריאליים.