רצים לצמרת

לרגל פתיחת עונת המרתונים והטריאתלונים, מנהלים בכירים מסבירים למה הם משתתפים בתחרויות ספורט ומדוע הם אוהבים להזיע ברוב זמנם הפנוי

דורון בירן, סמנכ"ל כספים במוטורולה סולושנס

"הספורט חיזק את חיי המשפחה והוסיף לחיינו נופך מאוד חשוב, חיובי ומשמעותי"

גיל: 46

מצב משפחתי: נשוי 3

מקום מגורים: מודיעין

- מה דחף אותך לספורט אתגרי?

"לפני כ-12 שנה הייתי מאוד עסוק בטיפוח הקריירה שלי ועבדתי מסביב לשעון. השמנתי מאוד וסבלתי מבעיות רפואיות בגיל צעיר יחסית. הרופא המליץ לי לעשות דיאטה, אבל אמר שעם זאת עדיף שאתמיד בלקיחת תרופות בזמן. החלטתי שהתרופות בגיל הזה זה לא מתאים, והחלטתי לעשות דיאטה משמעותית. תוך כדי כך התחלתי לצעוד בערבים מספר פעמים בשבוע ועם הזמן התחלתי לרוץ. בהתחלה ריצה חלקית ואח"כ רק ריצה קלה. לאחר מכן הגברתי את הקצב ואת המרחק. כדי לגוון מדי פעם רכבתי על אופניים באזורי מגוריי.

"יום אחד חבר במוטורולה אמר לי שנפתחה קבוצת טריאתלון ושכדאי לי להגיע. הצטרפתי והפכתי למכור לריצות ארוכות, ריצות שדה ולטריאתלונים. התאמנתי בקבוצת אנדיור ובמשך כשש שנים השתתפתי בתחרויות רבות ומגוונות. אחרי שש שנים החלטתי להתמקד בעיקר ברכיבת אופני כביש ושטח בצורה מקצועית, ובכך אני משקיע את רוב זמני הפנוי כיום. מדי פעם אני משתתף בתחרויות ריצה. אני מתאמן היום במסגרת קבוצת האופניים '500 וואט', שבה הרבה ספורטאי עילית, אנשי ברזל וספורטאי סיבולת מובילים".

- לאיזו תחרות אתה מתאמן כיום?

"לתחרות הסיבולת 'אפיק ישראל', 100 ק"מ באופניים, כפול שלושה ימים רצופים בצפון הארץ. זו אחת מהתחרויות הקשות בארץ".

- כמה ומתי אתה מתאמן?

"4-5 פעמים בשבוע בשעות הבוקר המקודמות מאוד, ובסופ"ש מקדיש את רוב זמני הפנוי לאימונים ארוכים".

- איזה שינוי זה חולל בחיים שלך?

"זה הפך אותם להרבה יותר מלאים. כיום כמעט כל משפחתי עוסקת בספורט. אשתי משתתפת מעת לעת בתחרויות ריצה עממיות, בני ובתי רצים ורוכבים על אופניים וגם הם מתחרים. הספורט חיזק את חיי המשפחה שלנו והוסיף לחיינו נופך מאוד חשוב, חיובי ומשמעותי".

תומי שנפלד, מנכ"ל גרופון ישראל

"ריצה למרחקים דומה לדת. שיניתי את הרגלי האכילה, את הלבוש ואת מעגל החברים"

גיל: 37

מצב משפחתי: נשוי 1

מקום מגורים: רמת-אביב

- מה דחף אותך לספורט אתגרי?

"התחלתי לרוץ למרחקים ארוכים בניו-יורק בגיל 30, כי חיפשתי ספורט שיעזור לי לאזן בין העבודה הקשה לבין חיים בריאים.

"ראיתי פרסומת לחצי מרתון של ברוקלין והחלטתי להתחיל להתאמן. שלושה חודשים אחר-כך, ובערך 200 ק"מ של ריצות אימון מאחוריי, הייתי בקו הסיום של המרוץ, וידעתי שהתמכרתי. השתתפתי במרתונים וחצי מרתונים בישראל ובארה"ב.

- לאיזו תחרות אתה מתאמן בימים אלה?

"למרתון טבריה ואחריו למרתון תל-אביב".

- כמה ומתי אתה מתאמן?

"מוקדם בבוקר, לפני העבודה, ולפני החום והלחות".

- איזה שינוי זה חולל בחיים שלך?

"ריצה למרחקים דומה לדת. היא שינתה לי את הרגלי האכילה, את צורת הלבוש, את מעגל החברים, ובייחוד גרמה לי להקריב הרבה נוחות בשביל מטרות רחוקות טווח. ריצה ארוכה היא כמו רכבת הרים רגשית, שבה אני לפעמים מרגיש טוב ובלתי מנוצח וברגעים אחרים אני מתקרב לשבירה ולתחושת חוסר אונים. תחושת ההישג בסיום תחרות או אימון טוב נובעת מהעובדה שהצלחתי להתגבר על הקשיים הפיזיים והנפשיים והגשמתי מטרה מאוד ברורה. אני משוכנע שהמסירות, המשמעת העצמית והפוקוס שנדרשים כדי לסיים מרתון, הופכים אותי גם לבעל טוב יותר וגם למנכ"ל טוב יותר".

אייל רוזנר, יו"ר התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה

"כשאתה מצליח ליהנות מהדרך, הרכיבה הופכת לסוג של מדיטציה"

גיל: 50

מצב משפחתי: נשוי 2

מקום מגורים: רמת השרון

- מה דחף אותך לספורט אתגרי?

"התחלתי לרכוב על אופניים בהמלצת פיזיותרפיסט עקב פציעת ספורט. האדרנלין, האנשים והכיף משכו אותי הלאה. השתתפתי בקבוצה שלוותה את הטור דה פראנס, כאשר השיא היה בעלייה לאחת הפסגות המיתולוגיות של הטור - קול דה טורמלה (2,115 מטר)".

- לאיזו תחרות אתה מתאמן כיום?

"כרגע אני לא מתאמן בגלל קרע במיניסקוס. פספסתי רכיבות בחו"ל שתכננתי לעשות. מקווה שאחלים עד פתיחת העונה הבאה".

- כמה ומתי אתה מתאמן?

"ארבעה בקרים בשבוע, שניים מהם בסופ"ש. לפני אירוע גדול מוסיפים עוד שעות".

- איזה שינוי זה חולל בחיים שלך?

"הרכיבה היא מסע ארוך, שדורש התמדה, אורך רוח ויכולת להתגבר על קשיים שנוצרים בדרך. כשאתה מצליח ליהנות מהדרך, הרכיבה הופכת לסוג של מדיטציה. הרכיבה הופכת אותך לסבלני יותר וגורמת לך להבין את חשיבות הדרך לא פחות מאשר חשיבות התוצאה. בנוסף, בזכות הרכיבה יצא לי להכיר קהילה מדהימה של אנשים שכיף לבלות במחיצתם".

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם

"אתה מבין שאין הצלחות קלות. במקומן יש נחישות, אימון, התמדה והקשבה"

גיל: 46

מצב משפחתי: נשוי 2

מקום מגורים: בת חן

- מה דחף אותך לספורט אתגרי?

"עסקתי בענפי ספורט שונים מגיל צעיר: כדורסל, שחיה וכדורגל. את הריצה גיליתי עוד מימיי באוניברסיטה. היא החלה כתחביב, ועם הזמן היוותה עבורי דרך לשמור על אורח חיים בריא, תוך כדי הנאה וסיפוק. במשך שנים, ארבע פעמים בשבוע, הייתי רץ 6 ק"מ על חוף הים בשעות הבוקר המוקדמות. בהתחלה לבד ולאחר מכן באופן מקרי ביותר, הצטרף אלי ידיד, בן כיתתה של אשתי. לימים, הריצה המשותפת, בעודנו משוחחים על עבודה, על ילדים והחיים, הובילה אותנו לבחון עוד יותר את רף היכולות שלנו ולהחליט לרוץ למרחקים ארוכים באמת.

"כך מצאתי את עצמי לקראת גיל 40, רץ למרחק של 10 ק"מ, בהמשך 15 ק"מ, ולבסוף סיימתי את חצי מרתון עין גדי, עוד לפני שחגגתי יום הולדת 40. בנקודה הזו, עם תחושה מאוד מרוממת, החלטתי יחד עם רון, הפרטנר שלי לריצה, להירשם למרתון הראשון שלי. אחר-כך השתתפתי במרתונים בברלין, פריז, אמסטרדם ובתל-אביב. בנוסף, השתתפתי במרוצים בארץ, שאחד מהם הוא מרוץ 'גוד לייף ראן'".

- לאיזו תחרות אתה מתאמן בימים אלה?

"למרתון טבריה בינואר 2015. היעד הכי גדול שלי הוא לעודד כמה שיותר עמיתים ומנהלים בחברה שיתחילו לרוץ. יש לזה השפעה אדירה וטובה על אורח החיים ואני ממליץ בחום".

- כמה ומתי אתה מתאמן?

"מ-5 עד 7 בבוקר, כשהמשפחה עוד ישנה. אני מקפיד להתאמן חמש-שש פעמים בשבוע".

- איזה שינוי זה חולל בחיים שלך?

"ההתמודדות עם שגרת אימונים לימדה אותי יותר מכול דבר אחר בתחומים שונים בחיי: יכולת התמודדות עם אתגרים, סבלנות, הקשבה והיכולת להתמודד עם המצוי, כשהמשמעות של המשפט 'ריצה למרחקים ארוכים' מקבלת כאן משנה תוקף אדיר. יש כאן הבנה שאין בנמצא הצלחות קלות. במקומן יש נחישות, אימון, התמדה והקשבה, והן אלו שיובילו אותך להצלחות ארוכות טווח".

טרי ניומן, בעלים שותף בחברת הבנייה ישראמרין

"הריצה נותנת זמן לחשוב, לנתח. זמן לסיעור מוחות"

גיל: 33

מצב משפחתי: נשוי 2

מקום מגורים: תל-אביב

- מה דחף אותך לספורט אתגרי?

"ספורט מאתגר אותי, גם קבוצתי וגם אישי. אני אוהב להיות חלק מקבוצה בכדורגל וגם את הרגשת הסיפוק הפרטית בריצת מרתונים. יריית הזינוק מגבירה את האדרנלין בגוף, להיות בין ההמון שרץ. לאט לאט כל אחד מוצא את הדרך שלו ואת הקצב שלו במסלול. העיקר ליהנות מהדרך ולא רק להגיע לסוף. השתתפתי במרתון לונדון, מרתון פריז וגם במרתון תל-אביב".

- לאיזו תחרות אתה מתאמן בימים אלה?

"להתחלת עונת הכדורגל בליגת העולים בישראל. אימונים למרתונים מתחילים בהתחלת השנה האזרחית".

- כמה ומתי אתה מתאמן?

"בבוקר שלוש פעמים בשבוע, ובימי רביעי בערב".

- איזה שינוי זה חולל בחיים שלך?

"הריצה נותנת זמן לחשוב, לנתח. זמן לסיעור מוחות".