האחים קורץ נפרדו מאיתוראן: מכרו 6.8% בכ-106 מ' ש'

בגרעין השליטה נותרו משפחת שרצקי ויהודה כהנא, עם 19.4% מהחברה, הנסחרת בשווי של 442 מ' ד'

עמוס קורץ / צלם איל יצהר
עמוס קורץ / צלם איל יצהר

משפחת קורץ נפרדת מגרעין השליטה באיתוראן אחרי כמעט שני עשורים. אתמול מכרה בשוק את מניותיה בחברה, כ-1.4 מיליון מניות (6.8% מהון המניות של איתוראן), תמורת כ-106 מיליון שקל. מחיר המניה בעסקה עמד על 74 שקל, דיסקאונט של 5.5% על מחיר הנעילה שלשום.

איתוראן, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב, ושווי השוק שלה הוא 442 מיליון דולר, מספקת שירותים לסביבת הרכב, ובהם שירותי איתור והשבה של כלי רכב גנובים וניהול ציי רכב.

בעלת השליטה היא משפחת שרצקי, שמחזיקה בחברה באמצעות החברה הפרטית מוקד איתוראן. האחים אבנר (60) ועמוס (57) קורץ היו שותפיה של משפחת שרצקי, ולפי הדיווח האחרון מלפני כחצי שנה החזיקו כ-26% ממוקד איתוראן, כך שהחזקתם באיתוראן הייתה 6.9%.

משפחת קורץ היא בעלת החברה הפרטית פ.ק גנרטורים וציוד, שנוסדה ב-1988 ועוסקת בהשכרה, במכירה, בהתקנה, בתפעול ובתחזוקה של גנרטורים מסוגים שונים וציוד נלווה. במקביל, היא מספקת באמצעות חברות בנות שירותים בתחומים משיקים. לפי אתר האינטרנט של החברה, היא מעסיקה כ-500 עובדים ופעילה בארץ ובעולם.

איתוראן החלה את דרכה כחלק מחברת תדיראן, ובשנת 1995, כשנה אחרי הקמתה, נרכשה על-ידי מוקד איתוראן - קבוצת משקיעים בראשות איזי שרצקי, שכללה גם את האחים קורץ. שני האחים משמשים בתפקידי דירקטורים באיתוראן מאז רכישתה מידי תדיראן. בשנים האחרונות מכהן אבנר קורץ גם כיועץ לחברה הבת של איתוראן בברזיל, בשכר חודשי של 8,000 דולר והחזרי הוצאות; בשנים 2012-2013 קיבל קורץ תגמולים בהיקף מצטבר של כ-181 אלף דולר בגין עבודתו כיועץ.

"הנהלת איתוראן מרגישה שיש צורך להבהיר שלמוקד איתוראן יש שלושה בעלי מניות עיקריים: פ.ק גנרטורים וציוד, יהודה כהנא, ומשפחת שרצקי, שהיא גם חלק מהנהלת איתוראן", מסר המנכ"ל המשותף באיתוראן, אייל שרצקי.

"ההסכם בין בעלי המניות של מוקד איתוראן כולל מנגנון מכירת מניות בידי בעלי המניות, ופ.ק גנרטורים החליטה לממש את זכותה למכור בשל צרכיה הפיננסיים. מוקד איתוראן מכרה את חלקה, והחזקתה באיתוראן ירדה ל-19.4%. בעלי המניות בה מדגישים שהמכירה נעשתה בשל החלטה אישית של אחד משלושת בעלי המניות העיקריים, ושאר בעלי המניות, כהנא ומשפחת שרצקי, אינם מתכננים בשלב זה לבצע שינוי בהחזקה, ונותרים מחויבים לחברה, לחזון שלה לטווח הארוך ולהצלחתה".