ארדן נחוש לחייב את הוט לחבר את הפריפריה לתשתית אינטרנט

שר התקשורת: הפריסה האוניברסלית של הוט תיושם ללא קשר לשאלה האם אעבור למשרד הפנים או לאו"ם ■ דחה תוכנית הוט לפריסה יזומה מצידה

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר התקשורת גלעד ארדן הבהיר בדיונים פנימיים במשרד התקשורת כי הוא נחוש לחייב את הוט לחבר את הפריפריה לתשתית האינטרנט והכבלים של הוט ולקבוע תוכנית מחייבת עם לוחות זמנים כבר בזמן הקרוב - כך נודע ל"גלובס".

ארדן הבהיר כי בכוונתו להשלים את הטיפול בנושא חובת הפריסה האוניברסלית של הוט בימים הקרובים, לאחר שניסיון להגיע עם החברה להבנות על פריסה יזומה מצידה - לא צלח.

מקורות במשרד התקשורת ציינו כי ארדן ביקש לסיים את הטיפול בנושא ללא קשר לשאלה האם יישאר שר התקשורת או שיעבור לתפקיד שר הפנים או שגריר ישראל באו"ם - מה שאומר שהוט תחויב בפריסה אוניברסלית על-פי לוחות זמנים והגדרות שיקבע משרד התקשורת בתוך זמן קצר, ושארדן נחוש להחיל עליה החובה לפרוס תשתיות ביישובי הפריפריה.

הוט הופיעה בפני ארדן וראשי המשרד לשימוע וניסתה לשכנע מדוע החובה לפריסת תשתיות נוספת יכולה להתבצע לא רק דרך פריסה קרקעית של סיבים לאותם יישובים שאינם מחוברים, אלא דרך תשתיות אלחוטיות כמו דור רביעי בסלולר. הוט ניסתה להראות שניתן להעביר קצבים מהירים לגלישה באינטרנט דרך הדור הרביעי, מה שיחסוך את הצורך להשקיע סכום של כמיליארד שקל בפריסה.

בתוך כך נעשה ניסיון להגיע להבנות עם הוט, שהפריסה תיעשה בצורה יזומה על-ידה ותאושר דרך תוכניות העבודה שתציג למשרד התקשורת, כך שיוכל לפקח ולעקוב אחר הביצוע שלה. ואולם, ממה שהציגה החברה בפני המשרד ניתן היה להתרשם כי המשרד כיוון להרבה יותר מכך, ושמה שהציגה לא היה מספק, ולכן הוחלט להורות לה לעשות כן בצורה ישירה.