ארדן מינה מועצה: אווה מדז'יבוז' תהיה יו"ר הרשות השנייה

6 מחברי מועצת הרשות השנייה הם מרצים בכירים במוסדות אקדמיים ■ במועצה יש גם רוב נשי של 10 חברות מועצה מתוך 15 ■ צפו ברשימת החברים המלאה

מנכ``ל קבוצת מעריב  לשעבר אווה מדז`יבוז` / צלם: אריק סולטן
מנכ``ל קבוצת מעריב לשעבר אווה מדז`יבוז` / צלם: אריק סולטן

כפי שנחשף ב"גלובס", אווה מדז'יבוז', לשעבר מנכ"לית העיתון "מעריב" ומנכ"לית רדיו תל-אביב 102FM, תהיה יו"ר מועצת הרשות השנייה. מדזי'בוז' הועסקה בעבר בזכיינית ערוץ 2 קשת כסמנכ"לית הכספים והפיתוח העסקי.

משרד התקשורת פרסם היום (ד') את רשימת חברי מועצת הרשות השנייה, שנראית כמועצה בעלת יסודות אקדמיים מובהקים, שכן כשישה מחבריה הם מרצים בכירים במוסדות אקדמיים בתחום. במועצה יש גם רוב נשי של 10 חברות מועצה מתוך ה-15.

שר התקשורת גלעד ארדן מינה את המועצה כשברקע ההערכות כי יעזוב את משרד התקשורת ויעבור לשמש כשר הפנים או כשגריר באו"ם. בכך הוא קובע עובדות בשטח למחליפו או מחליפתו בתפקיד, שייאלצו לעבוד עם מועצה שלא מונתה על-ידם.

לאחר האישור בוועדת ברנר, נראה כי המועמדים בעלי האוריינטציה הפוליטית שארדן הציג בתחילה לא נשארו ברשימה.

עוד יעזבו את המועצה שניים מחברי המועצה הדומיננטיים של המועצה היוצאת - היו"ר המכהן, ד"ר אילן אבישר; ויו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, שביקש לפרוש מהמועצה מסיבות אישיות.

חברי המועצה המכהנים שימשיכו גם הלאה הם מרה מרו סנבטו, ד"ר דליה זליקוביץ', ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר, אייל מלובן ורו"ח אייל דה פאו.

בין חברי המועצה החדשים שנבחרו על-ידי ארדן אפשר למצוא גם את עו"ד דורלי אלמגור, שכיהנה בעבר כיועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין ומשמשת כיועצת משפטית של ארגוני היוצרים. אלמגור מרצה בקורסים שונים בנושאי תקשורת ורגולציה באוניברסיטת בן-גוריון ובמכללת נתניה.

עוד ברשימה: יצחק בורבא, יו"ר איגוד מנהלי החברות העירוניות ברשויות המקומיות; פרופ' טליה איינהורן מאוניברסיטת אריאל; עבד שפיק, מורה בבית-ספר בכפר ירכא; ד"ר עמית לביא-דינור, מרצה בבית-הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה; סוהיר נאחס, רכזת מגמת תקשורת בבתי-ספר במגזר הערבי; ד"ר אילת ברעם-צברי, ראש קבוצת תקשורת המדע בטכניון; ופרופ' יונתן כהן, בעבר ראש החוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה.