בג"ץ: רדיו א-שאמס יוכל לשדר ביום כיפור

הוציא צו זמני שיאפשר לתחנה לשדר בסוף השבוע, שבו חל גם חג הקורבן המוסלמי ■ ההחלטה מנוגדת לעמדת הרשות השנייה ומשרד התקשורת בנושא

הרדיו האזורי הערבי א-שאמס יוכל לשדר ביום כיפור - כך קבע הבוקר (ו') בג"ץ, שהוציא צו זמני שיאפשר לתחנה לשדר בסוף השבוע, שבו חל גם חג הקורבן המוסלמי.

העתירה עצמה תידון בהמשך. החלטת בג"ץ מגיעה חרף תשובת משרד התקשורת לעתירה, לפיה היא מגבה את הרשות השנייה ואת הוראות החוק בנושא, לפיהן גופי השידור הפועלים מתוקף רישיון שניתן למדינה אינם יכולים לפעול ביום כיפור.

בשנה שעברה חויב רדיו א-שאמס להפסיק את שידוריו ביום כיפור, לאחר שלאורך השנים שידרה התחנה, הפועלת מנצרת, באופן רגיל.

שר התקשורת, גלעד ארדן, מסר בתגובה: "צר לי מאד על החלטת בית המשפט, שפוגעת ברגשות רבים מאזרחי ישראל ובסובלנות והכבוד ההדדי. ההחלטה גם פוגעת בצביונה היהודי של המדינה, דווקא בערבו של היום הקדוש ביותר לעם היהודי".

"הישג לדמוקרטיה"

ממרכז עדאלה נמסר בתגובה כי "מצער שנאלצנו לפנות לבג"ץ כאשר במהלך שנה שלמה נתבקשה עמדת הרשות השנייה לגבי הפעלת הרדיו ביום כיפור, ודרישותיו של מנהל הרדיו נותרו ללא מענה עד ערב הגשת העתירה".

מנכ"ל רדיו א-שאמס, סוהיל כראם, מסר: "ההחלטה של בית המשפט היא בשורה משמחת עבור החברה הערבית בישראל והישג עבור הדמוקרטיה בישראל. כל אדם בר-דעת מבין שאסור שתהיה כפייה דתית במרחב הציבורי, לא כלפי יהודים ולא כלפי ערבים.

"אנו מקווים שבקרוב תתקבל החלטה עקרונית שתאפשר לנו לשדר גם ביום כיפור הבא. אני רוצה לברך את אזרחיה היהודים של ישראל בברכת צום קל וגמר חתימה טובה, ואת החברה הערבית בעדחא מובראכ (יום קורבן מבורך)".