בבו קובו לא לבד: עוד תביעה נגד מנהל ההשקעות דן וולפרט

לאחר שבבו קובו תבע את וולפרט בטענה כי התרשל בניהול השקעותיו, הוגשה נגד וולפרט תביעה נוספת - הפעם ע"י מוריס ששון סביב השקעה בסוויפטסטייק ■ גם מוני הראל מנהל סכסוך משפטי נגד וולפרט בגין השקעה בחברה

דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב
דן וולפרט / צילום: אלי דסה, מעריב

האם איש העסקים דן וולפרט הופך לנתבע סדרתי? כשבועיים אחרי שהמיליארדר בבו קובו, בן זוגה של מירי בוהדנה, הגיש תביעה נגד וולפרט, שכנו ביישוב רישפון, בטענה כי וולפרט שכנע אותו לנהל עבורו תיק השקעות וגרם לו להפסד של יותר מ-3 מיליון שקל, הגיש גם איש העסקים מוריס ששון תביעה נגד וולפרט.

יצוין כי גם מוני הראל, הבעלים לשעבר של מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב, נמצא בסכסוך משפטי עם וולפרט.

מוריס ששון, הפועל בתחום הטקסטיל, ומי שכונה בעבר "מלך הג'ינס", הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך כ-3.5 מיליון שקל נגד וולפרט, שבמסגרתה טוען ששון כי וולפרט, ביחד עם אחרים, ניצלו משקיעים, ובהם את ששון, בבו קובו ואת הראל, להשקעה כושלת בחברה זרה בשם "סוויפטסטייק".

זאת, תוך הצגת מצגים מטעים כלפיו, וכשהם פועלים בהיחבא עבור חברת אודיסי טכנולוגיות, ומבריחים אליה את כספי ההשקעה. אודיסי היא חברה המפתחת תוכנה לקידום מכירות ללקוחות, בעת ביצוע הרכישה על-ידי אותו לקוח, ופועלת בין היתר בתחום עסקי ההימורים.

לדברי ששון - הידוע כאיש שייסד את Sasson Jeans (ששון ג'ינס) והביא לעולם את הרעיון של מכנסי ג'ינס מעוצבים - במהלך 2010 פנה אליו וולפרט בהצעה להשקיע מכספו בסוויפטסטייק - חברה לוקסמבורגית זרה, שעיסוקה בטכנולוגיה המבצעת מכירות לפי נתונים וצרכים של צרכנים (אפ-סייל בזמן אמת), זאת במסגרת שני סבבי גיוס הון עבור החברה.

לפי התביעה, וולפרט פירט בפני ששון ומשקיעים נוספים כי הוא משקיע מכיסו יותר מרבע מיליון דולר בחברה, וטען כי "ההשקעה תכפיל את עצמה, וכי גם יאיר גולדפינגר, ממייסדי ICQ, מצוי בתמונה כמשקיע, אך מבקש לשמור על דיסקרטיות".

לטענת ששון, בהמשך הוא נפגש עם וולפרט ועם תומר בנציון ועדי אייל, שהציגו את עצמם כמנהלים באודיסי, ושגם הם נתבעים על-ידו. לדברי ששון, במהלך פגישות אלה הוצגו בפניו מצגים רבים המעידים על קיומו של מוצר מוגמר של החברה ושל צפי אמיתי להכנסות החל משנת 2011.

לטענת ששון, "בין היתר הציגו הנתבעים לששון את הסכם רישיון התוכנה בין סוויפטסטייק לאודיסי, שלפיו מעניקה אודיסי לחברה רישיון בלעדי כלל-עולמי, הכולל את כל ההכנסות משימושים שונים בתוכנה בתחום ההימורים ותעשיות הלוטו".

לדבריו, "במסגרת זו הוצג לששון כי לאור העובדה שהמוצר מוגמר, לא יהיה צורך לבצע מחקר ופיתוח, אלא להתמקד בשיווק התוכנה ללקוחות".

לטענת ששון, בנוסף הוצגו לו בטרם השקעתו נתונים חד-משמעיים שלפיהם התוכנה מציגה, בין היתר, יכולות מוכחות, מקיימת שיתופי-פעולה עם תאגידים בינלאומיים כמו KFC, ותחזית ההכנסות שלה לשנת 2013 היא של יותר מ-48 מיליון דולר.

ששון טוען עוד כי לפני סבב הגיוס השני הוצגו לו מצגים נוספים, ובין היתר הוצגו לו שני מנשרים (ברושורים) המתארים שני מוצרים גמורים ומוכנים להפעלה כביכול של החברה, שהוגדרו כ"פתרונות תוכנה חדשניים העושים שימוש בטכנולוגיה הכי מתקדמת למען אנליזה אינטליגנטית של הלקוח".

לפי התביעה, במקביל להשקעות של משקיעים נוספים - ובהם שמעון הראל, יבואן ניו-באלאנס בישראל; דוד ששון, אחיו של מוריס; ומירי בוהדנה, שפעלה לפי התביעה כנציגת בבו קובו - חתם ששון ב-26 במארס על הסכם לרכישת מניות החברה בסכום של 600 אלף דולר, אך לאחרונה התברר לו כי סוויפטסטייק מרוקנת את קופתה לטובת אודיסי.

לטענת ששון, "סוויפטסטייק שילמה לאודיסי מיליוני דולרים מכספי המשקיעים, ובהם ששון, ברצף של עסקאות מפוקפקות, חסרות היגיון עסקי, המונעות מניגודי-אינטרסים של וולפרט, בנציון ואייל, לטובת האינטרס של אודיסי. נראה כי וולפרט התכוון מלכתחילה להטעות את ששון ואת שאר המשקיעים ולסייע למהלכים שנועדו לרוקן את קופתה של סוויפטסטייק".

כאמור, ל"גלובס" נודע כי גם איש העסקים מוני הראל נמצא בסכסוך משפטי עם וולפרט בגין ההשקעה של הראל בסוויפטסטייק. בתצהיר שהגיש לבית המשפט - בתגובה לתיק הוצאה לפועל שפתח נגדו הראל - הסביר וולפרט את עמדתו בנוגע לחלק מהטענות של הראל ושל ששון נגדו.

וולפרט כתב כי "בסוף 2012 נולדה שמועה שלפיה החברה נקלעה לקשיים, וכי יש בחברה אי-סדרים. "אני חזרתי שוב ושוב על טענותיי כי הנני משקיע כמו שאר המשקיעים, ופעלתי רבות ללא תמורה כדי לקדם את עסקי החברה. מצבי אינו שונה ממצבם של הראל וחבריו".

לדברי וולפרט, הראל הוא ידידו זה 20 שנה. "האיש היה מאוד מקורב אליי. הייתה לנו אהבה משותפת של קבוצת הפועל תל-אביב, שהוא היה אחד מהבעלים שלה. במשך השנים הצעתי להראל להשקיע במיזמים שונים שהשתתפתי בהם, והוא אך ראה ברכה והצלחה במרביתם".

בין היתר מציין וולפרט בהקשר זה השקעות בחברת התרופות פרוטליקס ובחברה הציבורית עילדב.

לדברי וולפרט, הקרע בינו לבין הראל, שהתרחש בעקבות ההשקעה בסוויפטסטייק, הביא לכך שהראל נקט כלפיו במילים פוגעניות ביותר ואף איים כי יפגע בו.