יו"ר ועד עובדי רש"ת: לא נשבית את נתב"ג - בינתיים

פנחס עידן: אם משרד האוצר אכן יממש את כוונתו לגבות מרשות שדות התעופה מס תמלוגים בגובה 700 מיליון שקל - נתב"ג יושבת לאלתר

נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי
נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי

בשבועות האחרונים עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) מאיימים כי אם משרד האוצר אכן יממש את כוונתו לגבות מרש"ת מס תמלוגים בגובה 700 מיליון שקל - נמל התעופה בן-גוריון יושבת לאלתר.

"המדינה רוצה לקחת מאיתנו כסף. לא נעבור על זה לסדר היום. אנחנו לא רוצים לגמור כמו רשות השידור והדואר. אנחנו רוצים לשמור על איתנותה של רש"ת", אומר פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רש"ת, שהגיש לפני כשבועיים להסתדרות העובדים בקשה לאישור סכסוך עבודה, למקרה שיהיה בכך צורך, וזו אכן הכריזה על סכסוך עבודה בגין חשש ממשי לפגיעה באיתנותה הפיננסית של רש"ת לנוכח החלטת הממשלה בנושא התמלוגים - החלטה אשר תגרור השלכות על העובדים.

עוד לדברי עידן, באותה פגישה העובדים צפויים לדרוש מהאוצר פתרון לסוגיית הפנסיה התקציבית. כ-1,000 עובדים מתוך כ-3,500 המועסקים ברש"ת נהנים מפנסיה תקציבית.

"בעבר קופת הפנסיה של העובדים הייתה בקופת תקציב רש"ת. אחרי שהקמנו קול צעקה, הפנסיה הוצאה לנאמנות, ומשרד האוצר נתן לנו פטור ממס לשנתיים שאוטוטו עומד להסתיים. אם ייקחו לנו 700 מיליון - אז שיפטרו אותנו ממס על הפנסיה, לא לשנתיים אלא לצמיתות. ובמקביל, שייתנו לנו רשת ביטחון, כי אף אחד לא יכול להבטיח לנו שלא תהיה עוד מלחמה שתפגע בהכנסות רש"ת".