עוברים ללוקסמבורג? מציעה הטבות לחברות ביומד ישראליות

במסגרת כנס Go4Israel שייערך ב-27 באוקטובר על ידי בית ההשקעות קוקירמן, תגיע לישראל פטריציה לוקטה, האחראית על דסק ישראל בלוקסמבורג

העיר לוקסמבורג / צילום: נורית פרח
העיר לוקסמבורג / צילום: נורית פרח

מדינת לוקסמבורג עורכת בימים אלה רוד שואו בקרב חברות טכנולוגיה ישראליות, בעיקר חברות בתחום הפיננסים והביומד, במטרה למשוך אותן לפעול בתחומה או לשתף איתה פעולה.

לוקסמבורג, מדינה זעירה ששוכנת בין בלגיה, צרפת וגרמניה, נהנית משיעור מיסוי נמוך, שבזכותו נבנה בה מרכז פיננסי חזק. בעקבות כך, היא הפכה לשחקנית חזקה בתחום מאגרי המידע ושרתי אחסון המידע. גם חברות מדעי החיים זקוקות היום למאגרי מידע גדולים והחל מ-2008 נעשה מאמץ של המדינה למשוך סטארט-אפים בתחום הרפואי.

כדי להפוך את ההצעה הזו לאטרקטיבית עוד יותר, הקימה המדינה מוסד בשם BioBank, תשתית לשמירה של דוגמאות ביולוגיות למחקר אקדמי וקליני. דוגמאות כאלו הן חיוניות לסטארט-אפים שמפתחים בדיקות אבחוניות מתקדמות, וחברה ישראלית בשם Novellus DX, המפתחת בדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, כבר נעזרת בשירותיו, ומתקיימים מגעים עם חברה ישראלית נוספת. הבנק מפתח היום, יחד עם גורמים בתעשייה, סטנדרטים לשימור הדוגמאות, כדי להבטיח את איכותן האחידה, וזאת לעומת דוגמאות הנשמרות במעבדות אקדמיות או בבתי חולים.

במסגרת כנס Go4Israel שייערך ב-27 באוקטובר על ידי בית ההשקעות קוקירמן, תגיע לישראל פטריציה לוקטה, האחראית על דסק ישראל בלוקסמבורג, כדי לעדכן את החברות המעוניינות בכך בתנאים שמציעה לוקסמבורג לחברות הרלוונטיות. לדבריה: "לפני ארבע שנים הוכללה ישראל ברשימת המדינות הלא-אירופאיות שאנחנו מעוניינים שייצרו אצלנו נוכחות אסטרטגיות. כל האחרות הן כלכלות הרבה יותר גדולות כמו ארה"ב, סין ונסיכויות המפרץ".