גניבת האלומיניום: תדיר גן תקבל ממגדל 3 מיליון שקל

ההליכים המשפטיים החלו בעקבות גניבת אלומיניום שהתגלתה ב-2006 ■ הסכום ממגדל יקוזז מהתביעה נגד יתר הנתבעים - ביטוח הראל, החשודים בגניבה ונוספים

אולם בית משפט דין / צלם: איל יצהר
אולם בית משפט דין / צלם: איל יצהר

יותר מ-8 שנים לאחר שחברת תדיר גן גילתה חוסר "בלתי מוסבר" באלומיניום בהיקף ניכר, שנוצר מגניבה, ולאחר הליכים משפטיים שניהלה למול המבטחת שלה, הודיעה יצרנית ומשווקת המכלולים מאלומיניום שבשליטת קרן פימי כי הגיעה להסדר פשרה מול חברת הביטוח מגדל. במסגרת הסכם הפשרה, שקיבל את אישור ביהמ"ש, נקבע כי מגדל תשלם לתדיר גן 3 מיליון שקל כנגד סילוק התביעה נגדה.

בדוחותיה השנתיים ל-2013 פירטה תדיר גן כי "בבדיקת מלאי שנערכה בחברה לקראת עריכת הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2006, התגלה חוסר בלתי מוסבר באלומיניום בהיקף כספי ניכר. החברה החלה בחקירת החוסרים באמצעות יועצים מקצועיים, והתברר כי לכאורה עובדי החברה ו/או עובדי קבלן גנבו את האלומיניום".

באפריל 2008 הגישה תדיר גן תביעה כספית בביהמ"ש המחוזי בחיפה, על סך של 5.7 מיליון שקל כנגד מגדל, "בעילה נזיקית הכוללת דרישה לפיצוי על פי תנאי הפוליסה בשל הגניבה דלעיל בהיקף של מיליוני שקלים, ונזקים נוספים בגין רשלנות מגדל באי מתן הפיצוי". בהמשך תוקן כתב התביעה, "בין היתר לסך של 12 מיליון שקל, וצורפו נתבעים נוספים הכוללים את החשודים בגניבת האלומיניום והראל ביטוח".

יצוין כי הגניבה והתביעות התרחשו עוד לפני שהחברה עברה לידי בעלי השליטה הנוכחיים.

עתה מפרטת תדיר גן כי הסכום שמגדל תעביר לה יקוזז מתביעת החברה כנגד יתר הנתבעים - חברת הביטוח הראל, החשודים בגניבה ונתבעים נוספים. עוד פורט כי על פי הסכם הפשרה, מגדל תמשיך בהליכי ההודעה לצד שלישי שהגישה עד לגובה הסכום שמשולם על ידה בהתאם להסכם הפשרה.

סיבוב שני לקרן פימי

חברת תדיר גן שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי (62.8%), המנוהלת על ידי אבי ליבנה, עוסקת בייצור ושיווק מכלולים מאלומיניום, בעיקר לתעשיית הרכב, ומוצרים מסגסוגת אבץ ומגנזיום. היא נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-219 מיליון שקל.

בין בעלות המניות בחברה נמנית גם קרן המנוף אוריגו, שמחזיקה בכ-9.9% ממניותה. בעבר, נזכיר, נמצאה תדיר גן בהליך הידרדרות והפסדים, כשהייתה בשליטת אינספייר שנקלעה למשבר פיננסי חריף תחת בעלותו של אבי ורטהיים (חתנו של מוזי ורטהיים, מבעלי בנק מזרחי טפחות וקוקה קולה ישראל).

עבור פימי מדובר בסיבוב שני בתדיר גן, כשהסיבוב הראשון, שהחל ב-1999, הסתיים ברווח של כ-30 מיליון דולר (ואז נמכרה החברה לאינספייר).