רשת מייסי'ס מתרחבת לחו"ל: פותחת חנות באבו דאבי

‎‎ב-3 השנים הבאות ייפתחו באבו דאבי סניפים של מוזיאון הלובר ומוזיאון גוגנהיים‏

חנות מייסי'ס ניו יורק / צילום:  בלומברג
חנות מייסי'ס ניו יורק / צילום: בלומברג

‎‎רשת חנויות הכלבו האמריקאית מייסי'ס ‏‎(Macy's)‎‏ מתכננת להרחיב את פעילותה בחו"ל באמצעות פתיחת חנות בבירת איחוד האמירויות הערביות, אבו דאבי, שהופכת למרכז קניות ותרבות פופולרי בקרב חלק מהצרכנים העשירים ביותר בעולם.‏

‏אתמול (ג') הודיעה מייסי'ס, הפועלת מסינסינטי, כי חתמה על הסכם עם אל-טאייר גרופ, שותפה לרישיון, להפעלת חנות כלבו ענקית ששטחה יגיע ל-21,367 מ"ר. החנות תיפתח ב-2018 במרכז הקניות החדש באבו דאבי, אל-מאריה סנטרל, שעלות הקמתו תעמוד על 1 מיליארד דולר.‏

‏בנוסף לחנות מייסי'ס, תפתח מייסי'ס באל-מאריה סנטרל גם את הסניף השני באיחוד האמירויות הערביות של רשת חנויות הכלבו בלומינגדייל'ס. הסניף הראשון, שגם אותו מפעילה אל-טאייר גרופ, נפתח בדובאי ב-2010.‏

‏למרות שמייסי'ס רושמת ביצועים טובים יותר ממתחרותיה בסביבת העסקים הקשה בארה"ב, הודות לניהול המלאי הקפדני ופעילויותיה הדיגיטליות המתוחכמות, היא ממשיכה לחפש הזדמנויות להרחבת פעילותה הבינלאומית כדי לצמוח.

מנכ"ל החברה, טרי לנגדרן, אמר כי באמצעות כניסה ראשונית זו למזרח התיכון מנסה החברה לקסום לצרכנים מקומיים עשירים וכן למבקרים אמידים מחלקי עולם אחרים, ולפתותם לפתוח את ארנקיהם.‏

‏‏"זוהי הזדמנות להכיר את מייסי'ס לצרכנים שמתגוררים ועובדים בשוק המשגשג של איחוד האמירויות הערביות, וכן למבקרים שמגיעים למקום לצורך השתתפות באירועים, עשיית עסקים ונופש", אמר לנגדרן.‏ ‏"מייסי'ס ובלומינגדייל'ס כבר ידועות מאוד בעולם. בארה"ב הן יעדי ביקור לתיירים זרים, והן משחקות תפקיד עשיר בתרבות העממית".‏

‏החברה סירבה להגיב על דיווחים תקשורתיים שהיא מחפשת אתרים לחנויותיה בסין. השנה אישרה מייסי'ס כי החליטה לא להרחיב את פעילותה צפונה לקנדה, למרות שמתחרותיה, סאקס פיפת' אווניו ונורדסטרום, נכנסו לשוק הקנדי.

‏אבו דאבי, בעלת הצביון המאופק יותר בהשוואה לשכנתה הססגונית והנועזת, דובאי, שואפת להפוך למרכז מסחרי, קמעוני ותרבותי. ב-3 השנים הבאות ייפתחו באבו דאבי סניפים של מוזיאון הלובר ומוזיאון גוגנהיים, וב-2017 תושלם בנייתו של נמל תעופה. ‏

‏צרכנים מזרח תיכוניים עשירים מבקרים באופן קבוע במרכזי מותרות מסורתיים כמו לונדון ופריז, וכעת מתחרות ביניהן חברות שונות על יצירת הזדמנויות בזבוז דומות עבור צרכנים אלה בקרבת מקומות מגוריהם. לנוכח החשש הגובר שהסכסוכים המתעצמים בסוריה ובעיראק יפחיתו את נכונות הצרכנים לנסוע למרחקים ארוכים, ייתכן כי מתחם אל-מאריה יהפוך ליהלום חדש בכתרה של אבו דאבי.‏

‏‏"אבו דאבי היא ביתם של חלק מהצרכנים העשירים ביותר בעולם, והתמ"ג שלה שני בגודלו רק לתמ"ג של קטאר", אמר ד"ר קרים אל-סולח, מנכ"ל גאלף קפיטל ושותף במיזם המשותף לפיתוח איים מלאכותיים בשטח כולל של 278,709 מ"ר. ‏‏‏"אבל אבו דאבי הופכת במהירות ליעד נסיעות אטרקטיבי בזכות עצמה. בנוסף להבאת חנויות אמריקאיות ואירופיות קרוב יותר לתושבי אבו דאבי, אנחנו גם עדים לעלייה חדה במספר התיירים מסין ומרוסיה. שותפויות עם חברות כמו מייסי'ס יעניקו לנו תאוצה אדירה בכל הנוגע להחכרה נוספת של אתרים לחנויות".‏