מחירי המזון ומיטות השיזוף בחופי אילת בדרך להיחתך ב-18%

מחירון חדש ב-23 חופים מתוך 25 חופי אילת יוריד את מחירי המזון ב-18%

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

עיריית אילת, התאגיד העירוני לתיירות והתאחדות מלונות אילת, השיקו אתמול (א') קמפיין חדש המציג מחירון אחיד ומוזל ב-23 חופים מתוך 25 בבירת הנופש. בכמה מוזל? ב-18% מהמחיר הממוצע של מוצרים שונים הנמכרים בחופים ברחבי הארץ.

כך למשל, המחירון החדש של בקבוק מים מינרליים קטן הוא 5 שקלים, ושל בקבוק גדול - 10 שקלים. שתייה קלה - 8 שקלים; קרטיב - 4 שקלים; בירה 1/2 ליטר - 24 שקל; ו-1/3 - 18 שקל; מנת צ'יפס גדולה - 20 שקל; כיסא נוח - 6 שקלים; ומיטת שיזוף - 12 שקל.

המחירון החדש, המוצג על גבי שלטים בכניסה לכל חוף וחוף, משקף כאמור הוזלה של 18% מהמחיר הממוצע של מוצרים שונים הנמכרים בחופים ברחבי הארץ. יוזמי המהלך מקווים ששני החופים הבודדים שטרם הצטרפו יעשו כן בהקדם.

"המהלך נועד להשביח את המוצר התיירותי ולעודד את התיירות לאילת גם בחורף", אומר מאיר יצחק הלוי, ראש העיר אילת.

אלי לנקרי, סגן ומ"מ ראש העירייה, המשמש גם כיו"ר התאגיד העירוני לתיירות, אמר: "זהו שלב חשוב נוסף בדרך להביא לכך שתושבי העיר ולמעלה מ-3 מיליון המבקרים והתיירים הפוקדים את אילת מדי שנה, ייהנו מהטבת המע"מ במלואה בכל שירות או מוצר שהם צורכים באילת. בצעדים אלה אנו פועלים להקטנת יוקר המחיה ולהוזלת השהייה לתיירים המגיעים אליה".

עוד לדבריו, זכייני החופים אמנם הוחתמו על מסמך בו הם מתחייבים לשמור על המחירון החדש שנקבע, אך לעירייה אין יכולת חוקית לאכוף זאת לצורך ענישה. "אנחנו סומכים על כך שהם יעמדו בהתחייבות", אומר לנקרי ל"גלובס".

ומה באשר למחירי הלינות בעיר? לדברי לנקרי, האתגר הבא הוא הורדת המחירים ברשתות בתי-קפה, פיצריות, המבורגרים וכיו"ב ב-18% מרמת המחירים הנהוגה בסניפים של הרשתות האמורות ברחבי הארץ; ורק אחר-כך אתגר הלינות.

"אני לא שבע-רצון ונחת מרמת מחירי הלינה בבתי-המלון באילת. המלונאים יכולים לעשות הרבה יותר כדי להיות אטרקטיביים. יחד עם זאת, לא מעט עוול נגרם להם ולעיר, כי נוהגים להשוות את המחירים בשיא העונה בעיר למחירים בעונות שפל במקומות אחרים באגן הים התיכון. הדרך שלנו להוריד מחירים היא להגדיל את היצע חדרי המלון מ-12 ל-18 אלף עד שנת 2020. בזה אנחנו עוסקים, כי זה מה שיוריד את המחירים בסופו של דבר".