סגירה מעורבת בת"א; פריגו ירדה 3.6%, לייבפרסון 14.4%

חברת פריגו רוכשת את אומגה פארמה הבלגית בכ-4.5 מיליארד דולר ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.13 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר הודעת דרגי שהביאה לעליות בבורסות אירופה. בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת ולאחר מכן עברו המדדים לירידות קלות. ברקע למסחר המקומי - התחממות בגזרה הביטחונית בישראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.13 מיליארד שקל.

הבנק המרכזי של גוש האירו, ה-ECB, הודיע היום כצפוי על השארת הריבית בשיעור אפסי. גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית שם ללא שינוי.

במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה אמר דרגי כי "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב על פי התוכנית שעליה הכרזנו, הרכישות ימשכו עד ליוני 2016 ותהיה להם השפעה משמעותי על המאזן של ה-ECB. המטרה היא להגדיל נזילות ולתמוך בכלכלה ובשווקים הפיננסים, ולהדגיש את ההבדלים בין הכלכלות השונות של המדינות המפותחות בעולם".

"אנחנו ממשיכים להתמודד עם צמיחה כלכלית חלשה יחסית ואינפלציה נמוכה מאוד. המדיניות המוניטארית צפויה לתמוך בהחזרת שיעור האינפלציה ליעד שלנו. אנחנו ממשיכים לעקוב כל הזמן אחרי התנאים ובמידת הצורך נגביר או נאריך את התוכניות לרכישת אגרות חוב".

עוד אמר דרגי כי "הנהלת ה-ECB מאוחדת בדעה שיש להפעיל צעדי מדיניות לא רגילים במידת הצורך וכך נפעל. גוש האירו מתמודד עם כלכלה חלשה וזה כנראה לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב".

רכישת ענק לפריגו

חברת פריגו רוכשת את אומגה פארמה הבלגית (Omega Pharma), אחת מהחברות הגדולות באירופה לייצור תרופות ללא מירשם, בכ-4.5 מיליארד דולר. במקביל פריגו פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון האחרון. מכירות החברה גדלו לכ-952 מיליון דולר והרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 96 מיליון דולר. הרווח הנקי שלא על בסיס GAAP גדל בכ-30% והסתכם ב-188 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 1.4 דולר לעומת צפי אנליסטים ל-1.44 דולר.

פריון דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2014 הסתכם ב-26.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי שהסתכם ב-6.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

עוד דיווחו היום לייבפרסון ופוטומדקס ומניותיהן הגיבו בירידות חדות.

מניית נייס סגרה יום תנודתי בעלייה אחרי זינוק של 7.7% בבורסה בת"א אתמול, לאחר שפירסמה אתמול כי הרווח הנקי ברבעון השלישי גדל ל-42.5 מיליון דולר מ-38.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013. על בסיס GAAP החברה עברה לרווח של 26.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל , אמר כי החברה תמשיך להשקיע במיזם הרכב הסיני קורוס עד ש"יהיה רווחי ויצליח להתחרות עם דגמים דומים של יצרניות בכל העולם". עד כה השקיעה החברה כ-600 מיליון דולר בקורוס.

ביוסל המשיכה לרכז עניין לאחר שקפצה אתמול ב-93% אחרי שהודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-8.6 מיליון שקל, כ-1.38 שקל למניה.