באר-שבע: הפדיונות בפאוור סנטרים גבוהים מאשר בקניונים

עם זאת, ובניגוד לקניון הנגב, הגרנד קניון נמצא במגמת עלייה עם גידול של כ-7% בפדיונות החנויות

מה קורה בעיר באר-שבע? כשנה וחצי אחרי פתיחת הגרנד קניון, המסחר בעיר הדרומית עדיין לא התייצב, והקניונים ומרכזי המסחר ממשיכים להיאבק ביניהם על קהל הקונים, שלא ממש גדל.

מנתוני חברת ריס (RIS) שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי פדיונות חנויות האופנה וההנעלה בפאוור סנטרים בעיר - ביג ומרכז ONE - במהלך החגים, היו גבוהים מפדיונות האופנה וההנעלה של הקניונים בעיר - הגרנד קניון וקניון הנגב.

מדובר בפדיונות חנויות הרשתות החברות במערכת ריס, כשהממוצע בפאוור סנטרים בעיר עמד על כ-46 שקל למ"ר ליום - לעומת כ-42 שקל למ"ר ליום בקניונים.

זאת ועוד, פדיונות הקניונים בעיר נמוכים ממוצע הפדיונות הארצי, אם כי הגרנד קניון נמצא במגמת עלייה עם גידול של כ-7% בפדיונות החנויות, לעומת ממוצע ארצי נמוך יותר של קצת יותר מ-4%. קניון הנגב, לעומתו, אינו רושם עלייה בפדיונות.

אלי להב, המחזיק בשותפות בגרנד באר-שבע יחד עם מליסרון (בחלקים שווים) וגם אחראי לניהול הקניון, אומר כי נתוני מערכת ריס מוטים, למרות שהם משקפים נאמנה את נתוני הרשתות החברות במערכת ריס.

לדבריו, "מערכת ריס בודקת אצל האחרים 15 חנויות, ואצלי הם בודקים 45 חנויות. בנוסף, החנויות שעושות את הפדיונות הגדולים ביותר - H&M, זארה, פוראבר 21 וברשקה - לא נמצאות במערכת ריס. זה מדד לשום דבר. הפידיונות אצלנו הם לפחות 60 שקל למ"ר ליום".

- אתה מרגיש שחל שינוי במסחר בעיר מאז פתיחת הגרנד?

"לקניון, בכל העולם ולא רק בישראל, יש תהליך. אם היו רגילים לנסוע למקום מסוים, לקניון הנגב או לביג - אז הרגלים לא משנים ביום. לקניון יש תהליך, וכל יום הוא הולך וצומח".

- קניון הנגב יוצא בפעולות שיווק ובא לקראת השוכרים.

"קניון הנגב נלחם, ונלחם כמו שצריך, אבל עם כל זה, יש לו ירידה של כ-40% מרגע שהגענו, כלומר, בתקופה של כשנה וחצי. תבדקי כמה מכרו לפני שנפתח הגרנד וכמה היום. אבל אני לא מסתכל עליהם, אני חדור מטרה ונותן את החיים. ההצלחה של הקניון חשובה לי יותר מכל דבר אחר. יש בריאות, יש משפחה, ויש את הגרנד, למרות שיש לי עוד הרבה מאוד עסקים. בעוד 3 שנים מהיום נבדוק את זה".

הקמעונאים, לעומת זאת, מלינים כי כוח הקנייה של העיר לא גדל. לדברי דרור לב, מנכ"ל רשת S.WEAR, "יש לנו היום חנויות בגרנד, בקניון הנגב ובמרכז ONE. הפדיון הגבוה ביותר הוא בגרנד באר-שבע, ובעתיד, בהתאם לתנאים המסחריים שנקבל, נשאיר רק שתי חנויות בעיר. היה לנו פידיון יפה בשתי חנויות, שמתחלק עכשיו ל-3 חנויות, וזה אומר ששורת הרווח ירדה, ולכן אנחנו רוצים להשאיר שתי חנויות".

- חל שינוי במסחר בעיר?

"האוכלוסייה היא אותה אוכלוסייה. אנחנו רואים שינוי בהנהלות המרכזים המסחריים, ויש ירידה במחירי השכירות בעיר".

פדיון
 פדיון