"אמריקן ביוטי", יום ג' 23:11, ערוץ yes1
זה היה הסרט שנעל את המילניום בקול דממה דקה. זה היה הסרט שניפץ את המיתוס היאפי שנברא לאורך שנות ה-80 וה-90. זה היה הסרט שלעג לערכים האמריקאיים הקדושים ביותר: ההתבססות הכלכלית, הקריירה, הבית הרחב בפרברים, המשפחה הקטנה והמאושרת לכאורה.
אם שלהי שנות ה-80 ותחילת ה-90 בהוליווד יראת האיידס הניבו להיטים כמו "חיזור גורלי", ששמו לעצמם למטרה לשמור על שלמות המשפחה ולהראות מה עלול לקרות מ"מעידה" אחת קטנה - בא הסרט הזה והציע אפשרות שלפיה מוסד הנישואים עלול להיות המעידה האמיתית.
לפי "אמריקן ביוטי", הבעיה היא לא במי שבוחרים לפרק את המוסד הזה, אלא במי שנשארים בו בעל-כורחם עד שהם אובדים בתוכו לחלוטין.
קווין ספייסי עושה כאן תפקיד ענק כגבר שמשבר אמצע החיים שלו אינו רק עניין פנימי, אלא מוזן כהלכה בידי אשתו (אנט בנינג) הנוירוטית, השאפתנית והבוגדנית (דווקא הבגידה היא העניין הפחות מהותי) ומהניכור הסביבתי.
הסרט הזה עוכר שלווה מפני שהוא רומז לכך שמאחורי התמונות המחויכות באלבום (לו היה מופק היום, אפשר היה להוסיף לרשימה גם את הפייסבוק למשל) והמדדים הסטנדרטיים לאושר, מסתתרים לעיתים בדידות ודיכאון, ולא מעט מאיתנו עלולים ליפול לתהום הפעורה בין ההצלחה והאושר לכאורה לבין הייאוש.
הסרט הזה כבר בן 15 שנה - ועדיין מצליח לעורר מחשבה.
* ציון: 9
קה סרה סרה
"האיש שידע יותר מדי", יום ג' 22:00, ערוץ הוט פריים
אם העובדה ש"אמריקן ביוטי" שורד יפה את מבחן הזמן לסרט שנחשב "טרנדי", מה תאמרו על המותחן המצוין הזה, בן ה-50, של אלפרד היצ'קוק?
מצחיק לחשוב שעם במאי שכזה ועם שחקנים כג'יימס סטיוארט ודוריס דיי, זכה הסרט הזה באוסקר דווקא על השיר "קה סרה סרה", אבל המסר העולה מן השיר רלוונטי מאוד לעלילה (שמתבססת על סרט ישן עוד יותר, מ-1934) - לעולם אין לצפות את העתיד.
מעשה במשפחה אמריקאית שנוסעת לה בין קזבלנקה למרקש שבמרוקו, ותוך כדי מסתבכת שלא מדעת בפרשיית ריגול מוזרה שבמהלכה נחטף בנה.
עדיין מותח גם ממרחק השנים.
* ציון: 9
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.