רשת ג'אמפ תפתח 8 סניפים חדשים ותשפץ את הישנים

הבעלים החדשים, שרכשו את ג'אמפ ועונות ביוני האחרון, טוענים: "התהליך קורה בקופות כבר עכשיו. החודש אנו מצפים למכור 30% מעל ליעד" ■ ג'אמפ שינתה קונספט ומוכרת אופנה לנשים בגילאי 30 במידות 38-48

חנות ג'אמפ / צילום: תמר מצפי
חנות ג'אמפ / צילום: תמר מצפי

אחרי שקרסה, וחודשים ספורים אחרי שהחליפה שוב ידיים, רשת האופנה ג'אמפ עוברת החייאה: בכוונת בעלי הרשת החדשים - יואב שמע, שחר טביב וגיא לוי - לפתוח 8 סניפים חדשים לרשת, כשאחד מתוכם כבר נפתח.

השלושה רכשו את הרשת ביוני האחרון מידי חברת גלובל ריטייל, תמורת כמיליון שקל ותשלום נוסף עבור המלאי, שנמצא כיום במחלוקת משפטית.

שמע עצמו, שהוא בעל השליטה בקבוצת הרוכשים החדשה, מחזיק בנוסף ברשת האופנה עונות, בשותפות עם משפחת יפת. קודם לכן הוא ההתמודד על רכישת ג'אמפ מידי בית המשפט, אך הפסיד בהתמודדות לגלובל ריטייל.

בעת הרכישה מנתה הרשת 23 סניפים, ומאז נפתח סניף נוסף בנשר. כיום חתומה הרשת על חוזים לפתיחת סניפים גם בקניון הצפון בנהריה, ברחוב הרצל בנתניה, בקניון עזריאלי רמלה, בקניון איילון ברמת-גן, בקניון מודיעין, בקניון עכו ובקניון אורות באור-עקיבא. כל הסניפים צפויים להיפתח בתוך חצי שנה - עד אפריל 2015.

במקביל החלה הרשת בתהליך שיפוץ הסניפים הקיימים, ועד כה שופצו הסניפים בסטאר סנטר באשדוד ובקניון הנגב בבאר-שבע.

"המותג נרכש חבול ועם מלאי הזוי", אומר ל"גלובס" שחר טביב, מנכ"ל משותף ברשת. "לצערי, קודם לכן בית המשפט התעקש למכור את ML ואת ג'אמפ כמקשה אחת, למרות שאלה שני מותגים שונים, ולמרות שלאורך כל הדרך הצענו את הסכום הכי גבוה עבור ג'אמפ - 1.2 מיליון שקל. בסופו של דבר זה פעל לטובתנו, כי את הרכישה הנוכחית ביצענו בשלב שכבר ידענו מאיזה קניונים מוציאים את המותג, ובשלב שהיינו ערוכים טוב יותר לקליטתו".

- מה הסיכוי שתצליחו? העבר מוכיח שכל המותגים שקרסו לא קמו לתחייה, כמו למשל "אירית" ו"ילדותי".

"אנחנו בטוחים ב-1,000% שנצליח. השאלה היא אם ההשקעה תהיה טובה מאוד או מצוינת. אני מאמין שהכול עניין של ניהול. 'ריטייל איז דיטייל' (קמעונאות מבוססת על הפרטים הקטנים, א"ח) זו לא סתם כותרת. היתרון הגדול שלנו זה מטה ההנהלה והלוגיסטיקה. התחלנו להכניס מלאי, החלפנו את הצוות, וזו כבר לא השערה, כי אנחנו רואים את התהליך קורה בקופות כבר עכשיו.

"בחודש הנוכחי אנחנו מצפים למכור 30% מעל ליעד. המותג כמותג הוא חזק, ואנחנו עדים להתעניינות של לקוחות המותג ומתפלאים כל פעם מחדש כמה הלקוחות של ג'אמפ צמאים למוצר. בל נשכח שבשנת 2008 ג'אמפ הייתה עם תשקיף ומחזור מכירות של 150 מיליון שקל".

עוד אומר טביב: "השקנו קונספט חדש. אנחנו פונים לנשים בגילאי 30 פלוס. החנות אופנתית ומאווררת, ואנחנו שמים דגש על מכירות ועל יחס אישי והיכרות אישית עם הלקוחה ועם בני משפחתה".

- מה הבידול בין ג'אמפ לעונות?

"בעיקר המידות. עונות פונה למידות 42-52 וגם לנשים בוגרות קצת יותר. בג'אמפ אני פונה לבנות 30 פלוס, והמידות הן 38-48. קו המוצר מאוד שונה. עונות חזקה בקז'ואל, בדברים אתניים, אם כי יש לה גם ביגוד ערב. בג'אמפ יש הרבה יותר שמלות".

- האם גם רשת עונות, המונה 64 סניפים, תתרחב?

"כן. בתחילת 2015 נפתח שני סניפים נוספים של עונות בביג פאשן אשדוד ובקניון עזריאלי רמלה".