הצעת חוק: לאסור שימוש בטלפונים ואוזניות במעברי החציה

עפ"י הצעת החוק של ח"כ חמד עמאר, ייאסר כל שימוש בטלפון נייד ובאוזניות המחוברות לו או למכשיר אלקטרוני אחר להשמעת צלילים במעבר חציה

הטלפון של אמזון Fire Phone / צילום: בלומברג
הטלפון של אמזון Fire Phone / צילום: בלומברג

האם בקרוב לא נוכל להשתמש בטלפון בזמן חציית כביש? ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר (א') בהצעת חוק המבקשת לאסור כל שימוש בטלפון נייד ובאוזניות המחוברות לו או למכשיר אלקטרוני אחר להשמעת צלילים, במעבר חציה.

את הצעת החוק יזם ומגיש ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו) המכהן גם כיו"ר השדולה לבטיחות בדרכים של הכנסת. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ריבוי האמצעים הטכנולוגים הנמצאים כיום בשימוש ומאפשרים שליחת הודעות, מיילים ושימוש באפליקציות שונות, מעצימים באופן ניכר את הסכנה להולכי הרגל, וכי ישראל נמצאת במקום גבוה ולא מחמיא בקרב המדינות המפותחות ביחס למספר הולכי הרגל הנפגעים בה מדי שנה.

על-פי יוזם ההצעה, ח"כ חמד עמאר, "חוק זה ימנע בעתיד נפגעים והרוגים רבים מקרב הולכי הרגל שמקפחים את חייהם בגין חוסר תשומת לב בעת השימוש בטלפון הנייד. מבחינה בטיחותית, אין כל הבדל בין השימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה לבין השימוש בו בזמן חציית הכביש, בשני המקרים הן הנהג והן הולך הרגל מסכנים את חייהם ואת חיי הסובבים אותם".