אליפות העולם לנשים 2018: איגוד הכדורסל העביר 500 אלף אירו ערבות

האיגוד, שמעוניין לארח בישראל את הטורניר - העביר את הכסף הנדרש לפיב"א; אם ספרד תזכה בסופו של דבר באירוח - הסכום יוחזר

כדורסל נשים / צלם: רויטרס
כדורסל נשים / צלם: רויטרס

איגוד הכדורסל השלים היום (ב') את תהליך תשלום הערבות בסך 500 אלף אירו לפיב"א, ארגון הגג הבינלאומי של הענף - לצורך הרישום למועמדות לאירוח אליפות העולם לנשים בשנת 2018.

כפי שפורסם ב"גלובס", האיגוד קיבל הודעה מפיב"א כי עמד בקריטריון הנדרש לאירוח הטורניר בישראל, לאחר שנציגי פיב"א ערכו סיורים בארץ. במידה והאיגוד לא יזכה בסופו של דבר באירוח (המועמדת השנייה שניגשה היא ספרד) - יוחזר הכסף לאיגוד. אם פיב"א תבחר בישראל - ישלם האיגוד דמי זיכיון בסך 750 אלף אירו עבור הזכות לארח את הטורניר.

מאיגוד הכדורסל נמסר היום כי יחד עם הערבות, הועברה לידי פיב"א חוברת עמוסת נתונים העוסקת בכל תנאי האירוח של האליפות. מדובר בפירוט האולמות שאמורים לארח את המשחקים: בת"א היכל נוקיה, בירושלים ארנה פיס, האולם החדש בחולון ואולם רוממה בחיפה. בנוסף מוזכרים בחוברת בתי המלון שאמורים לארח את השחקניות, צוותי הקבוצות ואת העיתונאים שאמורים להגיע לסקר את המשחקים מרחבי העולם. כל אחת מהערים שאמורות לארח את המשחקים התחייבה לסייע בארגונם ובתפעולם.

בנוסף, העביר האיגוד מצגת לחברי הוועד המנהל של פיב"א, הגוף שיחליט בחודש הבא מי יארח את המשחקים - ישראל או ספרד. במצגת מוצגים נופי ישראל, הערים שאמורות לארח את המשחקים, הסבר על התפתחות הכדורסל בארץ ובייחוד כדורסל הנשים, וההערכה שהבחירה בישראל תביא לתנופה אדירה לענף בכלל וכדורסל הנשים בפרט.

במצגת מוזכרת העובדה שספרד, המתחרה של ישראל על אירוח המשחקים, כבר ארחה אירועים גדולים רבים, בעוד ישראל לא זכתה מעולם לארח אליפות עולם בענף מוביל כמו כדורסל.