שלדון אדלסון: "ישראל היום הגיע כדי להישאר לתמיד"

איל ההון האמריקאי באיגרת לעובדי העיתון החינמי ומנהליו: "אנשים הכפופים למרותו של נוני מוזס, והמבקשים להחזיר את ישראל למצב הקודם שבו 'ידיעות' שלט באופן בלעדי בדיון הציבורי. החוק הוא 'ביזיון' ו'סתימת פיות'"

שלדון אדלסון / צילום: רויטרס
שלדון אדלסון / צילום: רויטרס

"'ישראל היום' הגיע כדי להישאר לתמיד, והוא אינו תלוי בשום אדם אלא רק בציבור הקוראים בארץ ובעולם", כך כותבים היום (ד') איל ההון האמריקאי שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון באיגרת לעובדי העיתון ומנהליו, אשר פורסמה בעיתון שהוא מוציא לאור בישראל. "איננו מתרגשים מהמתקפות עלינו, אנחנו משוכנעים שהן רק יחזקו אותנו", כתב הזוג אדלסון.

באיגרת, שככל הנראה באה על רקע החוק לאיסור הפצתו של "ישראל היום" בחינם, כונה החוק "ביזיון" ו"סתימת פיות" ובין היתר נכתב בו כי הובילו את החוק "אנשים הכפופים למרותו של נוני מוזס, והמבקשים להחזיר את ישראל למצב הקודם שבו 'ידיעות' שלט באופן בלעדי בדיון הציבורי", לשון המכתב. "אנחנו משוכנעים שגם אם חלילה החוק יעבור, בית המשפט העליון יבטל אותו. בכל מקרה המאבק נגדנו הוא אות כבוד לכולנו, הוא מצביע על כך שהצלחנו לשנות את הסדר התקשורתי הישן ולכן קמים נגדנו".

עוד מתייחס הזוג אדלסון לפרסום דבריו בועידת הארגונים היהודיים מוקדם יותר החודש, כאילו "בתנ"ך לא כתוב שישראל צריכה להיות מדינה דמוקרטית" וטוען כי הדברים נאמרו בהומור. "זו דוגמא מושלמת להוצאת דברים מהקשרם", נכתב בעמוד 15 של החינמון הבוקר, "מר אדלסון חי בדמוקרטיה, הוא מאמין בדמוקרטיה. חשוב לחזק את הדמוקרטיה הישראלית באמצעות כל מוסדותיה, וגם בתקשורת הישראלית. 'ישראל היום' תורם לזה'".