בלומפילד "החדש": 24 אלף מקומות, 200 מיליון שקל עלות

רשמית: ההרחבה המתעכבת של אצטדיון הכדורגל היפואי תצא לדרך בין אוקטובר לדצמבר 2015 ■ עיריית ת"א תישא בכל העלויות

אצטדיון בלומפילד / צלם: איל יצהר
אצטדיון בלומפילד / צלם: איל יצהר

אחרי שנים של דחיות, עיכובים, בירוקרטיה ואי-ודאות, עכשיו זה רשמי: בלומפילד ייכנס בסתיו הבא לשיפוץ הגדול ביותר שנעשה באצטדיון מאז הוקם ב-1962. המגרש היפואי יוגדל מ-14.5 אלף מקומות ישיבה שקיימים בו כיום, עד לכדי כ-24 אלף. בכך הוא יעניק הולם מענה בעיקר לאלופה מכבי ת"א, שמכרה העונה את כל המנויים שהיא הוציאה למשחקיה בליגת העל.

בלומפילד יהפוך לאחר השלמת השיפוץ לאצטדיון הליגה השלישי בגודלו בארץ, אחרי טדי (34 אלף מקומות) וסמי עופר (31 אלף מקומות). הוא יהיה גדול יותר מהאצטדיון החדש שנבנה בימים אלו בב"ש (16 אלף מושבים), וכמובן שגם מהאצטדיונים החדשים בנתניה ופ"ת.

השיפוץ ייערך כשנתיים, ויחל בין אוקטובר לדצמבר 2015, כך שחברת היכלי הספורט, המנהלת את בלומפילד עבור עיריית ת"א - הציעה כבר לקבוצות המארחות בו להמשיך ולשחק בחצי הראשון של עונת 2015/16 באצטדיון. בשלב הזה מינהלת הליגה והקבוצות עצמן מסרבות להצעה, ומכבי והפועל ת"א כבר החלו לבחון מגרשים חלופיים לשחק בהם בעונה הבאה.

בלומפילד ישמור על צורתו הגלית וגם על בסיסו המקורי שכבר עבר חיזוק לפני מספר שנים, ומעל ליציעים של היום יתווסף מפלס נוסף, סוג של קומה שנייה. בחלק יאריכו את היציע, ובחלק יוסיפו יציע. האצטדיון יהיה מקורה לחלוטין, מלבד היציעים הצפוניים והדרומיים - יציעי האולטראס שמאחורי השערים - עבורם לא ייבנה גג. הסיבה: הרצון לשמור על איכות הדשא ולפתוח את האצטדיון לשמש ולאוויר, לקח מקירוי סמי עופר וטיב הדשא בו.

עלות השיפוץ תעמוד על בין 190 ל-200 מיליון שקל, הכל מקופת עיריית ת"א.