הטיפ היומי: חברה שתמשיך בצמיחה נאה בשנים הקרובות

פרוטרום צפויה ליהנות בשנים הקרובות מצמיחה נאה בזכות צמיחה אורגנית ושילוב הרכישות שבוצעו ■ המשך הצמיחה, מיצוי הסינרגיות והליכי ההתייעלות יובילו להמשך מגמת השיפור ברווחיות

אורי יהודאי, נשיא פרוטרום / צלם איל יצהר
אורי יהודאי, נשיא פרוטרום / צלם איל יצהר

יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום נסחרת בת"א בשווי 5.9 מיליארד שקל. פרוטרום עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של טעמים וחומרי גלם ייחודיים; ומוצריה נמכרים ליצרני מזון ומשקאות, תמציות טעם וריח, קוסמטיקה, פארמה ועוד.

יישום צעדים אסטרטגיים הוביל בשנים האחרונות לשיפור משמעותי בתוצאות החברה. בזכות צמיחה אורגנית ורכישות, בשנים 2000-2013 פרוטרום השיגה צמיחה שנתית ממוצעת של כ-19%, ושיפרה את שיעורי ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) מכ-11% לכ-17%.

המאפיין העיקרי בשוק הזה הוא שהלקוחות נמנעים מהחלפת יצרן, בשל עלותן הזניחה של תמציות הטעמים ביחס לעלות הכוללת של המוצר (1%-2%), והסיכון הטמון בכך (כגון שינוי בטעם המוצר). פרמטרים אלו מביאים לרגישות נמוכה למחיר, כך שחסם הכניסה העיקר בשוק טמון בקשר בין היצרן ללקוח ובאיכות המוצרים וחדשנותם.

כדי להתגבר על חסמי הכניסה ולשפר תוצאות, פרוטרום רכשה 38 חברות מ-1999 בסכום כולל של כ-700 מיליון דולר. המיקוד העיקרי היה ונותר התרחבות בשווקים מתפתחים, בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה.

פרוטרום מימנה את הרכישות על ידי התזרים שייצרה ונטילת חוב בריביות נמוכות. החברה ממשיכה לדבוק באסטרטגיה, ולהערכתנו היד עוד נטויה והרכישות יניבו ערך גם בעתיד. במקביל, איתנותה הפיננסית ויכולתה לייצר מזומנים סוללות את הדרך להמשך מימוש האסטרטגיה (חוב פיננסי ל-EBITDA של 1.4). לפרוטרום יש הנהלה מצוינת, שצפויה להמשיך להוביל את החברה קדימה.

להערכתנו, פרוטרום צפויה ליהנות בשנים הקרובות מצמיחה נאה בזכות צמיחה אורגנית ושילוב הרכישות שבוצעו. אנו סבורים, כי המשך הצמיחה, מיצוי הסינרגיות והליכי ההתייעלות יובילו להמשך מגמת השיפור ברווחיות. במקביל, המיקוד בהתרחבות השווקים המתפתחים ימשיך לחזק את היתרון הגלום בפיזור הגיאוגרפי.

אנו מתחילים לסקר את פרוטרום בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 113 שקל למניה - אפסייד של 12.4%; המודל אינו כולל רכישות עתידיות.

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.