מנכ"ל חברת סלולר: "3-4 רבעונים - והשוק עובר להפסד"

"וואלה לא תשנה מהותית את השוק, ובתוך זמן קצר ההשפעה שלה לא תורגש. במחיר של 30-40 שקל לחודש אף שחקן לא מרוויח, וכשיבואו ההפסדים - יבואו גם מיזוגים"

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

מנכ"ל אחת מחברות הסלולר משרטט תמונה בעייתית מאד לגבי עתידו של השוק הסלולרי. בשיחה עם "גלובס" הוא אומר: "בתוך 3-4 רבעונים אנחנו נראה בישראל תהליך של מיזוגים בין חברות בשוק הסלולר, והסיבה לכך לא קשורה לכניסתה של וואלה מובייל לשוק".

לדבריו, "הסיבה למיזוגים היא העובדה שחלק מהחברות יעברו להפסד, ואז תהליך המיזוג יהיה בלתי נמנע".

לדברי אותו מנכ"ל, הכניסה של וואלה לשוק הסלולר "לא תשנה בהרבה את המצב בשוק, אך נקודתית היא יכולה לחולל שינוי לתקופה מוגבלת. וואלה היא זרוע שיווקית נוספת של פלאפון, כמו שרמי לוי הוא זרוע שיווקית שלה, ואסור להתבלבל - פלאפון היא זו שתקבע את המחירים כמו שהיא עושה גם עבור רמי לוי - שני הגופים הם זרוע של פלאפון לשימור לקוחות ולתחרות בשוק".

עוד הוא ציין כי במחירים היום אף חברה לא יכולה להרוויח. "ב-30-40 שקל לחודש לאורך זמן אף אחד לא יוכל לשרוד בתעשייה יותר מאשר כמה רבעונים. לאחר מכן הכול יתפרק, וייבנה מחדש שוק שהמחירים בו יהיו קצת יותר שפויים ויעמדו על רמה של 60-80 שקל לחודש בממוצע".

"צריך לזכור שהיום החברות הוותיקות מוכרות את אותו המוצר שמוכרות החברות החדשות, אלא שלחברות החדשות אין עלויות כמו שיש לוותיקות", אומר אותו מנכ"ל, ולכן הוא מעריך כי מה שיקרה הוא ש"גולן טלקום תשתלט על סלקום, והוט מובייל תשתלט על פרטנר. המנכ"לים בחברות הסלולר יודעים את האמת ובשיחות לא רשמיות מדברים על כך - החברות הולכות להפסיד כסף בשנה הבאה".