מיטב דש: "רמת המחירים בשוקי המניות לא נמוכה"

שי מימון ממיטב דש ממליץ להמשיך לנתב 15% מתיק ההשקעות לרכיב המנייתי, בחלוקה של 60% לטובת שוקי חו"ל ויתרת ה-40% לשוק המקומי

שי מימון / צילום:  תמר מצפי
שי מימון / צילום: תמר מצפי

על רקע רמות השיא בהן שוהה בתקופה האחרונה הבורסה המקומית, במקביל לבורסות מובילות בעולם, בבית ההשקעות מיטב דש סבורים כי "רמת המחירים בשוקי המניות לא נמוכה".

שי מימון, מנהל דסק השקעות פרטיים ופלטינום במיטב דש, אומר כי "המכפיל של מדד S&P 500 עומד על 18.3, המכפיל של מדד ת"א 100 הוא 16.7, ובמדד EURO STOXX 600 המכפיל עומד על 21.5". עוד לדבריו, "רמות השפל בהן נמצאות הריביות בעולם, ממשיכות לשמש כדלק לשווקים, ולכן יש להמשיך למצוא את האיזון בין סיכון המחיר לסיכוי הריבית".

מימון מתייחס למחירי הנפט שצנחו בשבועות האחרונים, כשהם גוררים מגמה שלילית בשווקים, ואומר כי "למשוואה שהזכרנו מצטרף הנפט, אשר צנח לרמה של כ-60 דולר לחבית, ובכך מוזיל את עלויות האנרגיה של הפירמות".

המלצתה של מיטב דש היא להמשיך לנתב 15% מתיק ההשקעות לרכיב המנייתי, בחלוקה של 60% לטובת שוקי חו"ל ויתרת ה-40% לשוק המקומי. מימון אומר כי "מומלץ להחזיק לפחות כ-20% מהחלק המנייתי בשוקי אירופה, ורכיב זה מהווה מעין גידור לחלק הסולידי של תיק ההשקעות".

בין המניות אותן מציין מימון בשוק המקומי, נמצאות מניות המעו"ף אלביט מערכות - חברת המערכות הביטחוניות אשר "ממשיכה לחתום על חוזים חדשים למרות סביבה עסקית בעייתית. אנו מעריכים תזרים המשקף מכפיל של 10.3 לחברה"; וקבוצת דלק, שמנייתה סובלת בשבועות האחרונים ממגמה שלילית על רקע צניחת מחיר הנפט בעולם, והשלימה ירידה חודשית של כ-10%, לשווי חברה של כ-13.5 מיליארד שקל.

מימון מדגיש בעניינה של קבוצת דלק , בשליטת יצחק תשובה, כי "ירידת מחירי הנפט לא תשפיע על החוזים שכבר נחתמו, ואילו החברה תיהנה מעלויות פיתוח נמוכות יותר של מאגר 'לוויתן' כבר היום, כאשר פרויקט פיתוח המאגר צפוי להסתיים במהלך שנת 2018".

מימון גם מתייחס למצב המאקרו של המשק המקומי, המשפיע על החלק הסולידי בתיק ההשקעות שלו, ואומר כי "במהלך חצי השנה החולפת ביצע בנק ישראל הפחתת ריבית בשני מועדים, וקבע את ריבית בנק ישראל בשפל של 0.25%. בין הגורמים למהלך ציין הבנק את מדד המחירים לצרכן ורצף אינדיקטורים כלכליים חלשים".

"יחד עם זאת", מוסיף מימון, "מידת החולשה בכלכלה לא ברורה, ולא ניתן למדוד את השפעת מבצע 'צוק איתן' על הנתונים. האי ודאות באשר לקצב הצמיחה והתחזקות הדולר, לא מאפשרת להניח המשך מדיניות מרחיבה במשק הישראלי, בבואנו לבנות את החלק הסולידי של תיק ההשקעות".

מימון גם מתייחס למתרחש בשווקים בחו"ל, ואומר כי "בארה"ב צמח התמ"ג במהלך הרבעון השלישי בקצב מהיר של 3.5%, ונתוני האבטלה/תעסוקה לחודש נובמבר היו מעודדים מאוד, עם תוספת של כ-320 אלף משרות חדשות למשק האמריקאי - הרבה מעבר לציפיות השוק".

באירופה לדבריו נמשכת החולשה. "התמ"ג בגוש האירו צמח ב-0.1% בלבד ברבעון האחרון, והתשואה על אג"ח ממשלת גרמניה היא 0.62%. ביפן הודיע הנגיד על הגדלת ההרחבה הכמותית, והתשואה על האג"ח הממשלתית לתקופה של 10 שנים היא כ-0.4%. "תשואות שפל אלו", מסביר מימון, "בנוסף לצניחת מחירי הנפט בעולם, שומרות את תשואות האג"ח האמריקאיות למטה".

"רב הסיכון באג"ח הארוכות"

בהתייחס להשפעות על השוק המקומי, אומר מימון כי "כאשר התשואות בעולם נמצאות בשפל, וקיימת אי ודאות לגבי קצב הצמיחה במשק הישראלי, רב הסיכון על פני הסיכוי באיגרות החוב הארוכות, ולכן יש להתנהג בדפנסיביות בבחירת המח"מ הרצוי".

בסך הכול מקצה מימון 45% מתיק ההשקעות שלו לאפיק הממשלתי - עיקרו (30%) לסדרות שקליות בריבית קבועה (שחרים), במח"מ של 3.5 שנים, והיתרה לאג"ח צמודות מדד (10%) ושקליות בריבית משתנה (5%).

באשר לשוק הקונצרני, אומר מימון כי "קיימת מגמה של יציאת 'ידיים חזקות', והמוסדיים ממשיכים להעדיף הלוואות פרטיות על פני רכישות אג"ח קונצרניות. כך למעשה, הציבור הוא הגורם הדומיננטי בשוק הקונצרני, בעיקר דרך קרנות הנאמנות. מצב זה הוביל אותנו להפחית את הרכיב הקונצרני בתיק ההשקעות במהלך חצי השנה האחרונה, לטובת רכיב המט"ח".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של שי מימון
 ההמלצות של שי מימון

תיק ההשקעות המומלץ של שי מימון 15/12/14
 תיק ההשקעות המומלץ של שי מימון 15/12/14