סקר: כל נהג שני בתל-אביב קיבל דוח חניה השנה

תקציב ההכנסות המתוכנן של העירייה מחניה לשנת 2014 עומד על כ-208 מיליון שקל, מתוכו תכננה העירייה להשקיע רק כ-60 מיליון שקל בתכנון, תחזוקה והשקעה ביצירת מקומות חניה נוספים ■ העירייה: אנחנו מקדמים אלטרנטיבות לרכב הפרטי

פקח חניה / צילום: אריאל ירוזלמסקי
פקח חניה / צילום: אריאל ירוזלמסקי

אכיפת החניה בת"א אינטנסיבית, הנפקת הדוחות תדירה, אך העירייה אינה משקיעה די משאבים במציאת פתרונות למצוקה הנודעת לשמצה בעיר. כך עולה מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות באמצעות מכון הסקרים והמחקר גיאוקרטוגרפיה, ולפיו מעל 80% ממחפשי החניה הקבועים בעיר (לפחות 3 פעמים בשבוע) אינם שבעי רצון מזמינות החניה. מציאת החניה אורכת זמן רב, הם מדווחים, ולרוב הם מחנים במרחק לא מבוטל מיעדם. עוד עולה מהסקר כי כל נהג שני קיבל לפחות דוח חניה אחד בת"א בשנה האחרונה, ואחד מכל 5 נשאלים ציין כי גררו את רכבו עקב חניה בעיר בשנה החולפת.

מנתונים של עיריית ת"א עולה כי תקציב ההכנסות המתוכנן של העירייה מחניה לשנת 2014 (קנסות, סימון כחול לבן, חניונים, גרירת מכוניות וכו') עומד על כ-208 מיליון שקל, שמתוכם תכננה העירייה להשקיע כ-26% בלבד (כ-60 מיליון שקל) בתכנון, תחזוקה והשקעה ביצירת מקומות חניה נוספים. בשנת 2013 השקיעה העירייה כ-100 מיליון שקל לפתרונות החניה מתוך תקציב הכנסות של כ-210 מיליון שקל, כ-47% מההכנסות.

כעת פונה המועצה הישראלית לצרכנות עם ממצאי הסקר לעיריית ת"א ולמשרד התחבורה במטרה לשנות את המצב ולפעול לרווחת תושבי העיר ומבקריה.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי הממצאים של הדוח מצביעים על פער בעייתי בין הכנסות העירייה מהחניה והוצאותיה על פתרונות חניה. "דאגה לחניה זמינה היא מחובותיה הבסיסיות של רשות מקומית כלפי באי עירה", אמר, "מצוקת החניה אינה צריכה להיות מקור למילוי קופת העירייה, כל עוד לא נמצאו פתרונות חניה מספקים".

מעיריית ת"א נמסר: "הפתרון למצוקת התחבורה בת"א אינו יכול להתבסס רק על מציאת פתרונות חניה, אלא גם על שיפור וקידום אלטרנטיבות לרכב הפרטי. תושבי העיר נהנים היום מחניה חינם בכל שעות היממה, בניגוד לערים גדולות בעולם. אזורי התעסוקה בעיר גורמים לתנועה רבה בשעות העומס ולכן אנו משקיעים בפתרונות של הגעה ירוקה לעבודה - הסעות לאזורי עבודה עיקריים, עידוד רכיבה על אופניים ועוד".

חניה
 חניה