ערוץ 10: נציגת מימן תציג טיוטת ההסכם עם נחמה

מוצעת הרשות השנייה החליטה אמש לחלט בעוד 10 ימים את הערבויות של ערוץ 10

אוה מדז'יבוז / אלכס קולומויסקי
אוה מדז'יבוז / אלכס קולומויסקי

נציגתו של יוסי מימן בערוץ 10, אירית אילוז, התחייבה בפני מועצת הרשות השנייה כי עד ליום שני הקרוב (ה-22 בדצמבר) תציג בפניה טיוטת הסכם לכניסתו של שלמה נחמה כבעל השליטה בערוץ. הדברים נאמרו אתמול במהלך שימוע שנערך לערוץ בטרם התקבלו החלטה על חילוט ערבויותיו. על-פי ההחלטה שקיבלה המועצה בראשותה של אוה מדז'יבוז', בתאריך ה-28 בדצמבר תצא הודעה לבנקים על חילוט הערבויות של הערוץ לאחר שלא שילם את חובו לרשות השניה.

מגעים עם משקיעים נוספים?

ערבויותיו של ערוץ 10 עומדות על כ-43 מיליון שקל ואילו חובו של ערוץ 10 לרשות השנייה עומד על 36 מיליון שקל בגין דמי זיכיון ואגרת תדרים. על-פי כללי הזיכיון של ערוץ 10 אמורה הייתה הרשות לחלט את הערבויות באופן מידי, אולם לאור מצבו של הערוץ אשר מבטיח את כניסתו של המשקיע שלמה נחמה, הוחלט לדחות את מועד החילוט בעשרה ימים.

בפני המועצה הופיעו אילוז והמנכ"ל יוסי ורשבסקי. במהלך הדיון ביקשו חברי המועצה לדבר בעצמם עם נחמה בכדי להבין את עומק מחויבותו. שיחה כזו ככל הנראה עדיין לא התקיימה. בינתיים מאשרים גורמים בערוץ כי הדיונים מול נחמה נמשכים במטרה להשלים את טיוטת ההסכם. נחמה עדיין מתנה את כניסתו בשורה ארוכה של דרישות רגולטוריות התלויות בעיקר באוצר ובמשרד התקשורת ובראשן הפחתה משמעותית של הערבויות.

ל"גלובס" נודע, כי לצד המאמצים להשלים את העסקה המרכזית עם נחמה לא מן הנמנע כי מתנהלים מגעים מקבילים עם משקיעים אחרים שיכנסו אחריו. "אין מנוס בעת הזו מלפעול בהתאם לחובתה הציבורית של המועצה למימוש ערבויות ערוץ 10", אמרה אתמול מדז'יבוז'. "במיוחד לאור העובדה שעד היום ערוץ 10 לא הגיש בקשה מעודכנת לרשיון ולא שילם את חובותיו. אי נקיטת צעד זה יהווה הפרה מהותית של הזיכיון, וכן פגיעה בשוויון בין הזכייניות השונות של הרשות השנייה".