הבורסה בת"א ננעלה בעליות; קבוצת דלק עלתה בכ-4.2%

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד ■ רויטרס: המצב היום בשוקי המניות מזכיר את האווירה שלפני מפולת 1987

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים ברקע היציבות שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט. מדד ת"א 25 סגר בעלייה קלה ומנגד ת"א 75 ננעל בירידה. היום, נזכיר, לא מתקיים מסחר בוול סטריט ובבורסות אירופה לרגל חג המולד. הבוקר פקעו אופציות המעו"ף לחודש דצמבר בשער קובע של 1,460.73 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

סוכנות הידיעות רויטרס טוענת כי המצב היום בשוקי המניות מזכיר את האווירה שלפני מפולת 1987. זכור, באותה מפולת ידועה לשמצה קרס מדד הדאו ג'ונס ב-23% ביום אחד שזכה לכינוי "יום שני השחור", ומאז המדד החל בגל עליות.

לפי רויטרס, השוק חווה תנודות המאופיינות בעליות קצרות טווח המלוות בתיקונים וחוזר חלילה, תבנית שאפיינה גם את התקופה שלפני מפולת 1987. זאת, על רקע משבר הרובל ברוסיה, הקריסה במחירי הנפט והשינוי במדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב.

S&P-מעלות ומידרוג: אלה המגמות הבולטות שנראה בשנת 2015

מניות במוקד

מניות "לוויתן" - דלק קבוצה , אבנר , דלק קידוחים ורציו - הוסיפו לעמוד במוקד ברקע החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את מונופול הגז ולאלץ את דלק ונובל אנרג'י למכור את "תמר" או "לוויתן".

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, עדכנה היום את סקירתה על מניות סקטור הגז, ובעיקר השותפויות ב"לוויתן".

סוכנות הדירוג S&P-מעלות הודיעה אתמול כי היא מותירה את הדירוג של קבוצת דלק ואגרות החוב שלה נותר ללא שינוי ברמה של A/Stable ו-A בהתאמה. מעלות הודיעה בנוסף כי תבחן את ההשלכות על איכות האשראי של הקבוצה.

בריינסוויי דיווחה הבוקר כי המנכ"ל עוזי סופר התפטר, בנסיבות שאין חובה להביאן לידיעת המשקיעים. סופר יעזוב את תפקידו בסוף אפריל 2015, אך ימשיך לשמש כדירקטור בחברה. במקביל, דיווחה החברה על התחלת פעילות שיווק עצמאית וסיום התקשרות עם משווק בארה"ב.

במניות אידיבי פתוח, כלכלית ירושלים, מבני תעשיה ומזור נרשמו ירידות חדות.

חברת הייעוץ אנטרופי ממליצה לבעלי מניות החברה לישראל לתמוך בפיצול חלק מהחזקותיה לחברה בת נפרדת, העונה לשם קנון, שתירשם למסחר בבורסות ניו יורק ותל אביב. במיטב-דש מעריכים כי קנון שווה 1.2 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]