פרשת השחיתות: הטבעת סביב מקורבי ליברמן מתהדקת

גורם במשטרה ל"גלובס": החשד נגד רו"ח משה ליאון הוא "ממוקד ונקודתי, אך ייתכן שפרטים נוספים יתגלו בהמשך"

משה ליאון / צלם: יוסי כהן
משה ליאון / צלם: יוסי כהן

נדמה כי חקירת החשדות לשחיתות בצמרת מפלגת ישראל ביתנו הולכת וסוגרת על מעגל המקורבים של יו"ר המפלגה ושר החוץ, אביגדור ליברמן: החשודה המרכזית, סגנית השר פאינה קירשנבאום, היא מזכ"ל המפלגה ואחת מהמקורבים ביותר לליברמן; חשוד מרכזי לא פחות, דאוד גודובסקי, ראש המטה של המפלגה, מקורב אף הוא לליברמן; גם מי שהיה יועצו הפיננסי האישי של היו"ר, מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, בילה את הלילות האחרונים בתא המעצר; אמש (א') נעצר, נחקר באזהרה ושוחרר למעצר-בית של 5 ימים, מקורבו של ליברמן והאיש שיו"ר ישראל ביתנו עשה כמעט הכול כדי להפוך אותו לראש עיריית ירושלים - רו"ח משה ליאון. כך, הולכת ומתהדקת הטבעת סביב צווארו של ליברמן.

לפי שעה, ליאון אינו חשוד שהיה חלק ממערך השוחד לכאורה שמערב לוביסטים ואת אנשי צמרת ישראל ביתנו. גורם במשטרה מסר ל"גלובס" כי החשד נגד ליאון הוא "ממוקד ונקודתי, אם כי ייתכן שפרטים נוספים יתגלו בהמשך".

לפי פרסומים, שמו של ליאון נקשר בתיווך תשלום שוחד במועצה האזורית תמר, בקשר עם גיוס כספים לטובת מכון מחקר בקרבת המצדה.

כזכור, בפרשת השחיתות נעצרו ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, ואיש העסקים ציון זוארץ, שלפי פרסומים חשוד שגזר קופון מתיווך העברת התקציב למועצה. כמו כן, נעצר אדם אחר הקשור למועצה, יצחק בורבה, מנכ"ל מטמנת אפעה, שהינה חברה להטמנת פסולת שבשטח המועצה תמר ובשליטתה. אתמול פורסם כי נחקר גם ראש מועצה אזורית גדולה,בחשד לסיוע לשוחד.

הקשר הפוליטי האמיץ בין משה ליאון לבין ליברמן החל בימים שכיהנו שניהם במשרד ראש הממשלה בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה. ב-1996 מונה ליאון למשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, וכעבור שנה החליף את ליברמן בתפקיד המנכ"ל.

ב-2003 מינה ליברמן, אז שר התחבורה, את ליאון ליו"ר רכבת ישראל. בהמשך כיהן ליאון כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים. ב-2011 שימש ליאון כנציג חברת דלק נדל"ן של יצחק תשובה למשא-ומתן להסדר החוב שערכה עם מחזיקי האג"ח. לאחר הבחירות האחרונות לכנסת היה ליאון מעורב במשא-ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד-ביתנו.

שיאה של מערכת היחסים בין ליברמן לליאון הייתה בניסיונו של ליאון לכבוש את ראשות העיר ירושלים בשנה שעברה.