רביב דרוקר: 4 בני משפחה של קירשנבאום קיבלו ג'ובים

דרוקר כותב בבלוג שלו על מסלול הכסף מקק"ל לגורמים שנחקרו בפרשת ישראל ביתנו ■ "למי ששכח, ליברמן היה התומך הכי גדול של קק"ל במאמץ החקיקתי"

פאינה קירשנבאום ובנותיה מיטל ורנית / מתוך הפייסבוק
פאינה קירשנבאום ובנותיה מיטל ורנית / מתוך הפייסבוק

4 מבני משפחתה של סגנית השר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו קיבלו ג'ובים ציבוריים - כך כותב היום (ג') רביב דרוקר בבלוג שלו, ומגלה כי מנכ"ל תנועת הנוער העולמית שנחקר, ושמו אסור לפרסום, הוא מושא לפרסום תחקיר שעתיד להתפרסם בערוץ 10 בנוגע לקק"ל.

"המשטרה חושדת כי המנכ"ל סידר עבודה לבנה של פאינה קירשנבאום אצלו בתנועה (הוא כבר לא עובד שם), וכן סידר נסיעות בחינם לקירשנבאום ובני משפחה שלה לחו"ל. בתמורה, על-פי החשד, פאינה סידרה לתנועה של המנכ"ל תקציבים גם מקק"ל, שנותנת מיליוני שקלים לתנועה הזאת", כותב דרוקר.

דרוקר ממפה את הג'ובים שעל-פי החשדות נתפרו למידותיהם של בני משפחתה של קירשנבאום: בת אחת קיבלה עבודה בקק"ל שלא הייתה קיימת קודם לכן, בת נוספת קיבלה עבודה בארגון מגדלי הבקר (כדי להביא תקציבים?), בעלה של אותה בת קיבל עבודה בקק"ל גם כן (דרוקר: "הוא 'מתאם' בין קק"ל לתנועת 'השומר החדש', שמקבלת הרבה מיליונים מקק"ל. איזה סוג של תיאום צריך, שמחייב אדם מיוחד בשביל זה? לקק"ל הפתרונים"), ובנה של קירשנבאום הועסק באותה תנועת נוער עולמית שהמנכ"ל שלה נחקר אתמול (ב').

דרוקר מזכיר בבלוג שלו כספים שהעבירה קק"ל לעמותת "איילים" (שהיא חלק מהחקירה המשטרתית), למועצה האזורית תמר (ראש המועצה נחקר גם כן בפרשה) ולפרויקטים שונים במועצת שומרון (ראש המועצה גרשון מסיקה נעצר במסגרת הפרשה).

"אנחנו, חלילה, לא טוענים שדבק איזשהו פגם פלילי בפעולת קק"ל, רק אומרים", כותב דרוקר. "ואם כבר 'רק אומרים' - אז לכל אלה שמתקשרים אליי ואומרים: איך אתה לא אומר כלום על זה שאלי אפללו, יו"ר עמית בקק"ל, ועוזרו, סלומון קרובי, הם בכירים במאמץ הקמפיין של משה כחלון; אז רק אגיד שכחלון מכחיש זאת מכל וכל, טוען שלא דיבר איתם בנושא, ושאם הם עוזרים לו אז זה ביוזמתם, לא קשור אליו.

"אה, ולמי ששכח - איווט ליברמן היה התומך הכי גדול של קק"ל במאמץ החקיקתי".