צפו במכוניות ההיברידיות שהוזלו בעשרות אלפי שקלים

התחרות עושה את שלה ובגדול: כך נחתכו לאחרונה מחירי המכוניות ההיברידיות הפופולאריות בישראל בסכומים חסרי תקדים ■ וגם: הצצה לדגמים חדשים המונעים בעזרת תאי דלק

הייבוא המקביל של כלי רכב לישראל, שלא באמצעות זיכיון ישיר מול היצרן, נולד לפני מספר שנים ונתלו בו תקוות רבות, אולם עד כה לא הייתה לו כמעט השפעה על השוק. אולם נראה כי מאחורי הקלעים מתחיל לחול שינויים. בשנה שעברה החלה חברת הליסינג אלבר להפעיל חברת ייבוא אישי מארה"ב, שהתמקדה במספר דגמים של טויוטה, בעיקר היברידיים. לאחר כמה חודשי הסתגלות מתחיל כיום היבואן הרשמי של טויוטה להגיב לתחרות והתוצאה, בינתיים, היא סוג של מלחמת מחירים מוגבלת.

כך, למשל, החלה אלבר לשווק השנה את הפריוס ההיברידית במחיר של כ-145 אלף שקלים - כ-10,000 שקל פחות מהפריוס שאותה מייבא היבואן הרשמי ישירות מהיצרן. התגובה של היבואן הרשמי הגיעה במחירון הרשמי לשנת 2015 בדמות הורדה של כ-5,000 שקל ממחיר הפריוס, לקצת פחות מ-150 אלף שקל.

אבל בזה לא נגמר הסיפור: בתגובה מציע כיום היבואן המקביל אלבר את אותה מכונית במסגרת מבצע הוט במחיר של 141 אלף שקל ששוב מגדיל את הפער ממחיר הפריוס "הרשמית". זה אמנם מבצע לזמן מוגבל, אך לא מן הנמנע שהוא יימשך.

תופעה דומה מתרחשת בזירת הקאמרי הייבריד. חברת אלבר הצליחה לייבא את המכונית מארצות הברית עם מחיר לצרכן של 180 אלף שקל, כמעט 60 אלף שקל פחות מהגרסה הדומה של היבואן הרשמי, אם כי ברמת אבזור נמוכה יותר. זאת, בין השאר בזכות הטבת המס שנובעת העובדה שהמכונית שובצה בקבוצה ירוקה 2, לעומת קבוצה ירוקה 3 של הקאמרי מבית היבואן הרשמי.

היבואן הרשמי לא התעצל, ואחרי לחץ לא מתון חל שינוי במדיניות המס שאפשר גם ליבואן הרשמי לקבל את הטבת המס ההיברידית על הקאמרי. התוצאה: אפשר לצפות לצניחת מחיר רצינית במחיר הרכב כאשר שיווקו יחודש בסוף ינואר על ידי היבואן הרשמי, צניחה שתביא אותו קרוב מאד למחיר שבו הוא משווק באלבר.