זאפ צופה כי תסיים את 2014 עם רווח נקי של 13 מיליון שקל

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הכנסות החברה הסתכמו ב-149 מיליון שקל - עלייה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

ניר למפרט / צלם: איל יצהר
ניר למפרט / צלם: איל יצהר

שנת 2015 מתחילה כשקבוצת זאפ עדיין נמצאת על המדף ומחכה לעסקת רכישה. על-פי הערכות בשוק ההון, אם לא יימצא לה רוכש בחודשים הקרובים, עשויים בעלי המניות - גופים מוסדיים שקיבלו את מניותיהם בקבוצת האינטרנט במסגרת הסדר חוב - לרשום אותה למסחר בבורסה בתל-אביב.

זאפ (לשעבר דפי זהב) כוללת 20 אתרים, ובראשם אתר השוואת המחירים זאפ וכן אתר זאפ-דפי זהב, פורטל המסעדות Rest, פורטל הבריאות והרפואה Doctors ואתר החתונות "מתחתנים". בינתיים, עד למכירתה, החברה ממשיכה להציג תוצאות פיננסיות משופרות.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הכנסות החברה הסתכמו ב-149 מיליון שקל - עלייה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

חלוקת ההכנסות בין שלושת הרבעונים מראה שבסך-הכול אין שונות גדולה ביניהם. הרבעון השלישי תרם כ-49 מיליון שקל לשורת ההכנסות, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון השני.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שרשמה זאפ בחודשים ינואר-ספטמבר 2014 הגיע לרמה של 35 מיליון שקל - עלייה של כ-30% ביחס לתקופה המקבילה. ה-EBITDA הרבעוני עמד על כ-12 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, זאפ רשמה רווח נקי של 10.5 מיליון שקל - עלייה של כמעט פי 4 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013, בה הרווח הסתכם ב-2.8 מיליון שקל. הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-2.8 מיליון שקל, לעומת 3.7 מיליון שקל ברבעון הקודם.

החוב צומצם לכ-92 מיליון שקל

התוצאה הזו עולה בקנה אחד עם צפי החברה שנמסר ברבעון הקודם, לפיו קצב הגידול ברווח יקטן במחצית השנייה של 2014. היום (א') מעדכנת החברה כי היא מצפה לסכם את שנת 2014 עם רווח נקי של 13 מיליון שקל, לעומת רווח שנתי בסך 4.2 מיליון שקל שנרשם ב-2013, והפסד של 6.7 מיליון שקל ב-2012.

בחברה ממשיכים במגמת צמצום החוב, שעמד בסוף הרבעון השלישי על כ-92 מיליון שקל, לעומת כ-100 מיליון שקל רבעון קודם לכן.

"זאפ גרופ היא אחת החברות היחידות בעולם שהצליחו להשלים בהצלחה רבה את המעבר מהפרינט של 'דפי זהב' לדיגיטל של 'זאפ גרופ', וכיום היא חברה משגשגת כלכלית ללא מדריכים מודפסים - כפי שהתוצאות הכספיות מראות כבר לאורך זמן", אמר מנכ"ל הקבוצה, ניר למפרט.

לדבריו, "נמשכת העלייה בטראפיק, ויש מעל 14 מיליון כניסות, כך שהגולש הרלוונטי הממוצע מבקר כמעט שלוש פעמים בחודש באתרי החברה ובאפליקציות שלה".

יו"ר הקבוצה, יעקב אלינב, הוסיף כי התוצאות הן חלק ממגמת השיפור של החברה בשנים האחרונות, הן בהכנסות והן ברווח הנקי.

זאפ, שמוחזקת במלואה על-ידי גופים מוסדיים ישראליים, מחפשת משקיע כבר חודשים ארוכים, במטרה לחזק את פעילותה השוטפת ולצמצם חוב בנקאי.

המספרים של זאפ
 המספרים של זאפ