בעלי פרי הגליל: לא נחזור לעבוד למרות הוראת ביה"ד לעבודה

(עדכון) - ביה"ד נעתר לדרישת ההסתדרות לחדש את העבודה במפעל ■ הבעלים: "גם אם נפתח - לא נייצר"

מפעל פרי גליל בחצור / צילום: תמר מצפי
מפעל פרי גליל בחצור / צילום: תמר מצפי

נמשך אי הוודאות במפעל השימורים פרי הגליל שבחצור הגלילית: גם לאחר ששופט בית הדין האזורי לעבודה בנצרת עילית, מירון שוורץ, נעתר היום (ב') לבקשת ההסתדרות הכללית והוציא צו המורה לבעלי החברה לחדש את העבודה במפעל עד מחר בשעה 6 בבוקר, הבעלים מתעקשים להשאירו סגור. לדברי אחד הבעלים, אושיק אפרים, יש בכוונת החברה לערער על החלטת בית הדין האזורי, ובכל מקרה, אם יידרש לפתוח את המפעל, הוא לא יקיים בו ייצור: "אין לנו חומרי גלם ואנחנו לא יכולים לייצר. בנוסף, אין לנו גם היתר רעלים המאפשר לנו לחדש את הפעילות במפעל", אמר.

בעלי פרי הגליל לא התייצבו היום לדיון בבית הדין בנצרת עילית בנימוק שלא קיבלו את הזימון אליו כדין. בהסתדרות טענו, כי הבעלים זומנו לדיון וידעו עליו וכי הודעה על כך נמסרה למנהל המפעל בחצור הגלילית. "שמעתי בתקשורת שעתיד להיות דיון, אבל לא קיבלתי זימון ולא חתמתי על אישור שהוא נמסר לי. אם חתמתי, מדובר בזיוף של החתימה שלי", טען היום אפרים. נציגי ההסתדרות טענו כי מסרו את הזימון לדיון למנהל המפעל, גדי מאיר, שהצהיר כי הביא אותו לידיעת הבעלים.

לבקשת נציגי ההסתדרות, הדיון התקיים בהיעדר הבעלים. זמן קצר לאחר החלטת בית הדין, בירך עליה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ואמר כי "מדובר במהלך שעשינו במטרה להבטיח שאף גורם לא יוכל להשתמש בעובדים כבני ערובה וכמנוף להפעלת לחץ במסגרת מו"מ שהוא מקיים".

מפעל פרי הגליל, שמעסיק 350 עובדים, נסגר במפתיע ביום רביעי שעבר, על רקע התרעות של מכבי האש והמשרד להגנת הסביבה מפני ליקויים שתיקונם מתחייב כתנאי לקבלת רישיון עסק. אלא שעם סגירת המפעל, טענו הבעלים כי המדינה לא עומדת בהתחייבויותיה מהעבר ומרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה מעכב העברת מענקים שהובטחו למפעל.

במרכז ההשקעות אומרים כי חלק מהכספים - כמיליון שקל מתוך סכום כולל של 9 מיליון שקל שהובטחו לחברה - לא הועברו בעקבות אי סדרים לכאורה שנמצאו בביקורת שעשו רואי חשבון בחברה. מרכז ההשקעות טוען כי עד כה הועברו למפעל 4 מיליון שקל, ומציין כי ביקורת שנעשתה העלתה כי במפעל מועסקים פחות מ-100 עובדים קבועים, שעל העסקתם התחייבה ההנהלה. במרכז ההשקעות טוענים עוד כי הבעלים של פרי הגליל לא הציגו דוחות כספיים, כפי שהתחייבו.