הישראלי שעזב תפקיד בכיר במיקרוסופט בגלל קואוצ'ינג

קריירת הניהול המטאורית של דורון ליבשטיין התחילה כבר בגיל 26, אבל דווקא בשיא ההצלחה, כמנהל בכיר במיקרוסופט אירופה, הוא החליט עזב הכול ■ היום הוא הבעלים של מנטורס צ'אנל; הרעיון: מדיטציה להמונים שתוביל לשחרור כלכלי ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

בגיל 26 הוא כיהן כמנהל חטיבת השיווק במיקרוסופט ישראל. בגיל 30 הקים ומינכ"ל את MSN ישראל. בגיל 33 נחטף לתפקיד בכיר במיקרוסופט אירופה, כמנהל פריון עבודה עסקי, מהלך שדווח בהרחבה בישראל, כיוון ששיפור תפוקות העובדים הוגדר על ידי מיקרוסופט העולמית כאחד מהתחומים האסטרטגיים ביותר שלה. הוא עבר ללונדון, חי בדירת פאר בשכונת המפסטד הית הנחשקת, וניהל ארבע חטיבות ו-4,000 עובדים.

"באותה תקופה התחלתי ללמוד עם שירי אשתי טיפול בהיפנוזה", מספר דורון ליבשטיין, היום בן 45. "אחר כך התחלנו ללמוד יחד בקואוצ'ינג אקדמי בלונדון, ונדלקתי. הרי כל החיים היו לי מאמנים - נכנסתי לניהול בגיל מאוד צעיר ובמיקרוסופט שילמו למישהו כדי שיהיה מאמן שלי.

"בזמן לימודי הקואוצ'ינג קיבלתי במתנה השתתפות בסדנה של אנתוני רובינס. היו שם 15 אלף איש, הלכנו על גחלים לוחשות, וכל אחד מהנוכחים היה יכול להעיד שרובינס כמו מדבר רק איתו באופן אישי. יש לו עוצמה אדירה, התאהבתי ביכולת שלו להשפיע על כל כך הרבה אנשים... חשבתי לעשות את זה במיקרוסופט... הם לא קיבלו את החזון שלי, והבהירו שהעיקרון שלהם הוא לשפר את הפרודוקטיביות של העובדים, אבל לא לממש את החזון שלהם. זה היה הרגע שבו החלטתי לעזוב ולעשות את זה בעצמי, עם חברה משלי".

חברים ובני משפחה חשבו שמדובר במהלך מטורף וביקשו שיחזור למיקרוסופט, אבל הוא לא התפתה: "למרות שהיו לי שש שנים קשות מאוד. חייתי מחסכונות, מכרתי את הבית שבניתי בכפר יונה, ועבדתי כיו"ר דירקטוריונים במעין ונצ'רס, בתפוז ובחממות, כדי לשלם משכורות לעובדים שלי ולהביא כסף הביתה. אבל לא ויתרתי".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי