קבוצת Havas ויוניברסל משיקות שת"פ לשיווק מותגים ומוזיקה

המהלך נועד לייצר מנוע צמיחה חדש לשתי החברות, באמצעות ניתוח של התנהגות ועמדות הצרכנים כלפי האמנים של יוניברסל מיוזיק

טיילור סוויפט / צילום: רויטרס
טיילור סוויפט / צילום: רויטרס

קבוצת הפרסום הבאס (Havas) וחברת יוניברסל מיוזיק משיקות את "ברית הדאטה המוזיקלית העולמית" - מתוך כוונה כי שותפות זו תהיה מנוע צמיחה חדש של החברות, אשר ייצר עבורן תזרימי הכנסות חדשים. זאת, באמצעות ניתוח של התנהגות הצרכנים כלפי האמנים של יוניברסל.

השותפות היא יוזמה של משפחת בולורה. וינסנט בולורה הפך ביוני 2014 ליו"ר ויוונדי, החברה-האם של יוניברסל. בנו, יאניק בולורה, הוא יו"ר ומנכ"ל הבאס, שקבוצת בולורה היא גם בעלת המניות הגדולה בה.

יאניק בולורה מסר כי "ברית הדאטה המוזיקלית הזו תאפשר ללקוחותינו ולמותגים נוספים להרחיב עוד יותר את התשוקה למוזיקה, המשותפת להם ולמעריצים, ותיצור חוויה עמוקה יותר עבורם".

הברית תושק השבוע בכנס האלקטרוניקה הצרכנית (CES) בלאס וגאס על-ידי לוסיאן גריינג', יו"ר ומנכ"ל יוניברסל מיוזיק, ויאניק בולורה, במסיבת קוקטייל שבה יופיע ניק ג'ונאס, אמן של יוניברסל.

יוניברסל מיוזיק היא מפיקת המוזיקה המובילה בעולם, ובאמתחתה אמנים כמו טיילור סוויפט, קניה ווסט, ליידי גאגה, אדל, בי.בי. קינג, שר, אלטון ג'ון, קייטי פר, פל ג'ם ו-U2.

גריינג' אמר בהודעתו כי "אנחנו רוצים להמשיך לאתר הכנסות חדשות והזדמנויות שיווק לכל האמנים שלנו, באמצעות תגבור המאמצים שלנו לממש הכנסות שלא ניצלנו עד כה ממותגים צרכניים ושותפים עסקיים חדשים אחרים".

באמצעות הברית החדשה מקוות החברות להשתמש בנתוני התנהגות המשתמשים של הבאס, כדי לזהות הזדמנויות שיווק חדשות של מותגים ואמנים.

לדברי דלפור, "אנחנו מביאים טאלנטים משני הצדדים. יוניברסל היא כבר חברת המוזיקה המובילה במונחי נתונים, ואנחנו לוקחים אותה לרמה הבאה על-ידי הבאת מדעני נתונים ומומחי אלגורתמים של הבאס, שימזגו את שני העולמות".

מכירות אלבומי המוזיקה צנחו בארה"ב ובבריטניה בשנה החולפת, כאשר הצרכנים עברו מרכישת שירים אונליין לשירותי סטרימינג כמו Spotify. מוזיקאים בתעשייה מתלוננים כי שירותי הסטרימינג אינם משלמים תגמול מספק.

אנליסט המדיה קלאודיו אספסי התייחס לשותפות החדשה ואמר: "אפשר לטעון כי זו אינדיקציה לטרנד חדש של ניהול 'מדעי' יותר של פעילויות בתחום המוזיקה. זה נדרש בעולם שבו תעשיית המוזיקה עדיין נאבקת לייצב את הכנסותיה".