על אף איומי הבעלים: חודשה העבודה בפרי הגליל

העבודה חודשה מכוח צו ביה"ד לעבודה ■ דיון נוסף נקבע ליום חמישי

מפעל פרי גליל בחצור / צילום: תמר מצפי
מפעל פרי גליל בחצור / צילום: תמר מצפי

כ-350 עובדי מפעל השימורים פרי הגליל שבחצור הגלילית שבו הבוקר (ג') לעבודה לאחר שאתמול נעתר שופט בית הדין האזורי לעבודה בנצרת עילית, מירון שוורץ, לבקשת ההסתדרות, והוציא צו המורה לבעלי המפעל לחדש את הפעילות בו באופן מיידי. לצד בקשה שהגישו בעלי החברה לבית הדין האזורי לעבודה לקיים דיון נוסף על המשבר, הם חידשו את העבודות במפעל. הדיון בבית הדין צפוי להתקיים ביום חמישי.

"תפקידו של בית דין לעבודה הוא להכריע רק בסוגיות של יחסי עובד-מעביד ואין לו סמכות להחליט אם מפעל ייסגר או ייפתח. טענותינו יישמעו ביום חמישי", אמר היום ל"גלובס" אחד מבעלי פרי הגליל, אושיק אפרים. "בינתיים, אנחנו מייצרים באופן חלקי, שכן לא היתה בימים האחרונים אספקה של גלם מצד מגדלי הירקות". יש לציין, כי נציגי פרי הגליל לא הגיעו אתמול לדיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה.

אתמול (ב') נפגשו בעלי פרי הגליל עם בעלי תפקידים במרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה. בפגישה עימתו נציגי מרכז ההשקעות את הבעלים עם ממצאי ביקורת שעשו רואי חשבון מטעמו במפעל, שמקבל מענקים מהמדינה. בתום הפגישה סוכם כי הבעלים ימסרו למרכז ההשקעות הסברים אודות אי-סדרים לכאורה שנמצאו בביקורת. במשרד הכלכלה אמרו בשבוע האחרון כי חלק מכספי המענק שמקבלת החברה עוכבו בעקבות אותם ממצאים. מדובר במענק בהיקף 9 מיליון שקל, ועד כה הועברו לפרי הגליל 4 מיליון שקל מתוכו. "היתה לנו ישיבה טובה, במשרד הכלכלה הביעו נכונות ליישב את המחלוקת ונראה לי שהדברים הולכים לכיוון של פתרון, שכן המדינה תשלם לנו את יתרת המענק", אמר אפרים.

מדובר במענקים שהמדינה התחייבה להעביר לפרי הגליל בתמורה להתחייבות מצד החברה להעסיק לכל הפחות 100 עובדים קבועים בשורותיה, ולהצגת דוחות כספיים תקופתיים. הסדר זה נעשה לפני כשנתיים, לאחר שהנהלת פרי הגליל איימה לסגור את המפעל ולפטר את כל עובדיו בטענה שהמדינה לא מכבדת הבטחה שניתנה להם מצד שר התמ"ת לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר, ולפיה יקבלו מענק ממרכז ההשקעות. בימים האחרונים נמתחה על בעלי המפעל ביקורת חריפה מצד בכירים במשרד הכלכלה, שטענו כי הם מנהלים מאבקים לקבלת כספי ציבור על גבם של העובדים תוך איום על עתידם התעסוקתי.