שוקי בורשטיין, מנהל ההשקעות הראשי בכלל ביטוח, עוזב

בורשטיין, מנכ"ל כנ"ף ומשנה למנכ"ל כלל ביטוח, יעזוב בסוף ינואר ■ החברה תודיע על מחליפו של בורשטיין בימים הקרובים

שוקי בורשטיין / צילום: תמר מצפי
שוקי בורשטיין / צילום: תמר מצפי

נמשכים השינויים הפרסונליים בכלל ביטוח שבניהול איזי כהן: היום הודיעה החברה על עזיבתו של שוקי בורשטיין, המשנה למנכ"ל כלל ביטוח, מנהל חטיבת השקעות, מימון ופיננסים, ומנכ"ל כנף (זרוע ניהול ההשקעות של כלל ביטוח). בורשטיין יעזוב עוד החודש לאחר פחות משנתיים בתפקיד. מכלל ביטוח נמסר כי העזיבה הוסכמה בין כהן לבורשטיין והיא נובעת מ"סיום כהונה". עוד נמסר כי "החברה תודיע על מחליפו של בורשטיין, בימים הקרובים".

כפי הנראה כסאו של בורשטיין כראש החטיבה יאוייש עוד לפני שיספיק להתקרר, ומי שצפויה להחליפו על פי הערכות היא ענת לוין, לשעבר מנהלת ההשקעות הראשית המוערכת של מגדל וראש חטיבה בבנק הפועלים. למעשה, עם כניסתו של איזי כהן לכלל ביטוח רווחו בשוק הערכות כי בכוונתו להביא את לוין על מנת שתהיה מספר 2 שלו וראש חטיבת ההשקעות והמימון והפיננסים.

אז אמנם המהלך לא קרם עור וגידים, אבל בין השניים קשר ארוך וקרוב, שהחל בתקופתו של כהן כמנכ"ל מגדל. לוין המשיכה מהפועלים לתפקיד מנכ"ל מגדל אחזקות ויו"ר מגדל ביטוח, אך היא עזבה אותו תוך מספר חודשים ומאז נשמעו הערכות כי ייתכן שהיא וכהן יתאחדו שוב בכלל ביטוח.

בורשטיין החליף בתפקיד מנהל ההשקעות הראשי של כלל ביטוח את רועי יקיר. יקיר עזב את כלל ביטוח לטובת תפקיד מקביל בהפניקס, לאחר שאיזי כהן התמהמה מלמנות אותו לתפקיד ראש החטיבה אותו ביקש לעצמו. מדובר בתפקיד מרכזי מאוד לאור מקומה המרכזי של כלל ביטוח, שמנהלת נכסים בהיקף כולל של כ-159.5 מיליארד שקל, בעולם הפיננסים הישראלי.

למעשה, פעילות ניהול ההשקעות של כלל ביטוח השתנתה מאוד מאז הצטרפותו של כהן לחברה. בעבר התאפיינה כנף בצוות ותיק שרץ יחדיו שנים ארוכות, איך ראשיו אינם עוד בקבוצה: נוסף ליקיר עזבו את החברה גם המנהלים הקודמים של השקעות העמיתים (ניר מורוז) ושל השקעות הנוסטרו של החברה (שי גרוס).

עתה ממשיך כהן בעיצוב כנף, לאחר שהביא לתפקיד מנהלת השקעות עמיתים את לימור דנש, שניהלה קודם לכן את הנוסטרו במגדל, ואת קובי שלום, מנהל תחום השקעות ואשראי לא סחיר בכנף, ולא מן הנמנע כי במבנה כנף יחולו שינויים נוספים, תחת לוין כראשת החטיבה. בורשטיין הוא המנהל השלישי שאיזי כהן הביא לכלל ביטוח וכבר הספיק לעזוב את הקבוצה, כשלפניו היו אלה יוני קופרמן וגיא עולמי.

עד לתפקידו הנוכחי, בורשטיין לא היה איש השקעות מוסדיות, אלא בנקאי. קודם להצטרפותו לכלל ביטוח, באפריל 2013, הוא שימש כמנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות ולפני כן היה מנהל הסניף המרכזי של לאומי וסגן ראש החטיבה לשוקי הון בבנק לאומי.