מוחמד מככב בשער החדש של "שרלי הבדו": "אני שרלי"

שבוע לאחר הטבח, המגזין הסאטירי הצרפתי יודפס במיליוני עותקים ב-16 שפות: "לא נוותר לקיצונים שמנסים להשתיק אותנו, בוודאי שנלעיג את הנביא"

מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס
מערכת "שארלי הבדו" בפריז / צילום: רויטרס

העיתון הצרפתי שב לדפוס - עם איור חדש של מוחמד: מחר (ד') ייצא לאור שוב המגזין הסאטירי הצרפתי "שרלי הבדו", שבוע בדיוק לאחר הטבח במערכת העיתון.

כפי שהכריז צוות העיתון, המהדורה החדשה תכלול איורים חדשים של מוחמד. הבוקר (ג') התפרסם שער המגזין, עליו יופיע הנביא מוחמד עם שלט "אני שרלי" והכיתוב "הכול נסלח".

העיתון יודפס במיליוני עותקים ברחבי העולם, למען חופש הביטוי ולזכר העיתונאים שנרצחו.

ריצ'רד מלכה, עורך הדין של העיתון, התראיין אתמול לרדיו צרפתי ולא הביע חשש ממתקפת טרור נוספת: "לא נוותר לקיצונים שמנסים להשתיק אותנו, בוודאי שנלעיג את הנביא מוחמד".

העיתון יתפרסם "רק על-ידי אנשי שרלי הבדו", הבהירו בכירים בעיתון. קריקטוריסטים רבים מצרפת ומרחבי העולם הציעו לתרום איורים לגליון, אך חברי המגזין סירבו להצעה.

הצוות ששרד את מתקפת הטרור שב לעבוד כבר ביום שישי, מתוך משרדי העיתון "ליברסיון", עם ציוד שהושאל מגופי תקשורת אחרים. המשרדים מגואלי הדם נותרו זירת פשע משטרתית, והכניסה לעיתונאים נאסרה, ורבים הניחו פרחים, נרות ועפרונות בשער הכניסה לאות הזדהות.

שרלי הבדו / צילום מסך
 שרלי הבדו / צילום מסך

מפשיטת-רגל - למיליון עותקים בשם חופש הביטוי

העיתון שנוסד לפני 44 שנים שאף כל הזמן לפרוץ כל סוג של טאבו, ובעיקר להתייחס באופן סאטירי לכל הדתות. העיתון עמד בפני מצוקה כלכלית ואף בפני פשיטת-רגל טרם מתקפת הטרור, ובכל שבוע נמכרו רק כמחצית מ-60 אלף הגליונות שהודפסו. בימים האחרונים הביעו גופי תקשורת רבים תמיכה בעיתון.

עוד בטרם נהרגו האחים קואשי, שהתבצרו מצפון לפריז, החלה מחאת ההזדהות "אני שרלי" בצרפת, שסחפה רבים. השניים טענו כי מומנו ואומנו על-ידי ארגון אל-קאעידה בתימן, ופעלו בשיתוף-פעולה עם המחבל מהמרכול בפריז.

זו לא הייתה המתקפה הראשונה על מערכת העיתון: משרדי "שרלי הבדו" ברובע ה-11 בפריז נשרפו ללא נפגעים ב-2011 בעקבות איורים נוספים. אנשי הצוות קיבלו איומים כבר בשנת 2006, לאחר שתמכו בקריקטורות שהוצגו בעיתון הדני "יילנדס-פוסטן" והדפיסו אותן מחדש "בשם חופש הביטוי".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988