קשישה צורפה ללא ידיעתה לטריפל הוט ב-1,000 ש' בחודש

הוט סירבה לתת החזר על החיובים המופרזים, סירבה להציג מסמכים ולא איפשרה ללקוחה לקבל פירוטי שיחות ■ הוט: "הנושא בבדיקה מקיפה, אך הואיל ומדובר בלקוחה מבוגרת ועל מנת להעניק לה פתרון, נזכה אותה מיידית"

ניצולם של לקוחות מבוגרים, שמתקשים לעתים לעקוב באופן שוטף אחר התנהלות החשבונות מול חברות שונות, מקומם במיוחד. כזה הוא סיפורה של ר', אלמנה לקויית שמיעה המתגוררת לבדה בדירה, שבביתה הופיע בסוף 2013 נציג חברת הוט שהודיע לה כי "היום מחליפים את כל המודמים של הטלפונים". ר' שיתפה אותו בבעיות שצצו באותה התקופה בקו הטלפון שלה, וחשבה שסוף סוף ניתן מענה לניסיונותיה לפנות למוקד השירות בעניין.

אלא שבדיעבד, גילתה כי מהות הביקור הייתה שונה לגמרי: ללא ידיעתה, צורפה ר' למסלול טריפל - מבלי שכלל תחזיק במחשב ביתי או תידרש לשירות אינטרנט. אם עד המעבר הכפוי שילמה סכום (גבוה למדי) של 300 שקל בחודש עבור שרותי הוט (טלפון ללא הגבלת שיחות וכבלים), החל כרטיסה להיות מחויב בסכום חסר תקדים ופשר של 1,000 שקל בחודש.

ילדיה של ר', שהבחינו רק במאי האחרון בחיובים המופרזים בכרטיס האשראי, ניסו שוב ושוב לפנות לחברה אך לא נענו תקופה ארוכה בטלפון או במייל. כשכבר הצליחו ליצור קשר עם נציג שירות, לא נענו בקשותיהם להחזר עבור הגבייה או להעברת תמליל שיחה או חוזה שמצדיקים את קיומה. גם בקשת הביטול לטריפל שלא הוזמן נענתה בקביעת מועד ניתוק רק 30 יום מאוחר יותר. ר' הודיעה כי אין בכוונתה לשלם עבור 30 יום נוספים.

אם לא די בכל אלה, יום לפני הניתוק התקשר נציג הוט והודיע על נכונות יוצאת דופן להחזיר את ר' לחבילה הישנה ב-300 שקל לחודש, זאת בתנאי שתסכים לשלם להוט את חשבונית יוני - 1,000 שקל, נזכיר - החודש שבו כבר הודיעה על ניתוק. היא כמובן סירבה, ונציג החברה הגיע לבצע ניתוק מהטלפון ומהכבלים.

חודשיים לאחר מכן, להוסיף חטא על פשע, שבה הוט וגבתה את אותם 1,000 שקל עבור חודש ההמתנה. לאורך כל ההתנהלות מולם סירבו נציגי הוט להציג מסמכים ולא אפשרו ללקוחה אפילו לקבל את פירוטי שיחות הטלפון. מכאן, אומרת ר' להוט, הכיוון הוא בית המשפט.

תגובת הוט: "הנושא נמצא בבדיקה מקיפה, אך הואיל ומדובר בלקוחה מבוגרת ועל מנת להעניק לה פתרון, נזכה אותה באופן מיידי, עוד טרם קבלת ממצאי הבדיקה".