12 פצועים בפיגוע דקירה בלב ת"א - 3 במצב קשה

(עדכון) - מחבל דקר ופצע 12 בני אדם באוטובוס בסמוך לגשר מעריב, נמלט ונורה ברגלו בידי לוחמי יחידת נחשון שהיו במקרה באזור ■ הוא נפצע קל ונלקח לחקירה

פיגוע דקירה בתל אביב / צילום: רויטרס

12 בני אדם נפצעו הבוקר (ד') בפיגוע דקירה במרכז תל-אביב. מחבל דקר כמה בני אדם על אוטובוס של חברת "דן" באזור גשר מעריב. לאחר המעשה נמלט המחבל מהאוטובוס, ובסופו של דבר הוא נורה ברגלו בידי לוחמי יחידת נחשון של שב"ס שהובילו באותה עת עצורים לבית המשפט בתל-אביב ונתקלו באירוע. הוא נפצע באורח קל ונלקח לחקירה.

כפי הנראה, המחבל נסע באוטובוס קו "40" שהיה בדרכו מבת-ים לאוניברסיטת תל-אביב. במהלך הנסיעה הוא דקר את נהג האוטובוס ואחר-כך 9 נוסעים נוספים. אחד הנוסעים פתח את הדלתות ואפשר לנוסעים לברוח מהאוטובוס. לוחמי יחידת נחשון שנסעו במכונית מאחורי האוטובוס ברחוב מנחם בגין הבחינו כי האוטובוס סטה ממסלולו ובנוסעים נמלטים בבהלה. הם ירו תחילה באוויר ואחר כך לעבר המחבל שנמלט מהמקום, ופגעו בו.

בין הנפגעים ארבעה פצועים באורח קשה, שלושה באורח בינוני וחמישה באורח קל. שישה מהם פונו לבית החולים איכילוב, ושישה לבית החולים שיבא בתל-השומר. כוחות גדולים של משטרה ומגן דוד אדום הגיעו למקום. בין היתר, למקום הגיעו השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, מפקד מחוז תל-אביב ניצב בנצי סאו וצמרת המשטרה. בשב"כ בודקים אם היה למחבל סייען.

ניצב סאו סיפר כי המחבל, תושב השטחים, עלה על האוטובוס מרחק קצר מהזירה. "הוא התחיל לתקוף את הנהג בחפץ חד. הייתה תגובה מצוינת של נהג האוטובוס. הוא תקף אותו בחזרה והתנגד לדקירה", סיפר ניצב סאו. "צוות נחשון של שב"ס שהיו עם עצורים בדרך לבית המשפט זיהו את האירוע, הם עקבו אחר האוטובוס וכשהוא עצר הם החלו לרדוף אחר המחבל". הוא סיפר כי הלוחמים הפשיטו את המחבל מבגדיו יחד עם כוחות המשטרה על מנת לוודא שאינו נושא מטען חבלה. "לא הייתה התרעה על פיגוע בתל-אביב".

אבי טביב, עד ראייה, סיפר כי ראה את האוטובוס עוצר ואנשים יוצאים ממנו בבהלה. "ראינו את המחבל בורח מהאוטובוס ואחריו שני שוטרים של סיירת נחשון. הם ירו באוויר, אמרו לו לעצור אבל הוא המשיך לרוץ לאורך רחוב המסגר", סיפר טביב. "בפינה של יצחק שדה הם ירו בו והשתלטו עליו. הפצועים ירדו מהאוטובוס בריצה, ברחו. היו הרבה פצועים עם פציעות קלות יחסית כי הוא ניסה להספיק לדקור כמה שיותר. ניסינו להרגיע אותם ואז הגיעו הניידות".

עד ראייה שנסע באוטובוס סיפר לקול ישראל כי המחבל דקר קודם כול את הנהג. "שמעתי צרחות ולא הבנתי מה קרה. כולם רצו לחלק האחורי של האוטובוס. המחבל היה חצי מטר ממני. הנהג לא הספיק לפתוח את הדלתות. ברגע שפתחו כולם רצו החוצה ואני נפלתי וקיבלתי מכה", סיפר עד הראייה. "לא הצליחו לפגוע בו, הוא ברח ושוטרים רדפו אחריו. יש פה עוד פצוע שיש לו חתך בכף-היד, נראה פחות מבן 20. יש כאן 4 פצועי דקירות לפחות ועוד נפגעי חרדה".

"השוטרים ירו שתי יריות באוויר ורדפו אחרי המחבל", סיפר לקול ישראל עד ראייה נוסף שראה את המחבל נמלט מהאוטובוס. "האוטובוס עצר בדיוק בצומת מתחת לגשר. היו לפחות 25 נוסעים. היו 10 פצועים, שניים כנראה קשה. רצתי לכיוון האוטובוס והתחלנו לעזור לפצועים".