אמזון תפיק סרטים חדשים לקולנוע ולהפצה באינטרנט

צפויה להפיק השנה כ-12 סרטים חדשים ■ בכך גוברת התחרות בין אמזון לבין יריבתה נטפליקס

חברת אמזון הודיעה השבוע על תוכניתה להפיק ולרכוש סרטים מקוריים להצגה בבתי קולנוע, וזמן קצר לאחר מכן באמצעות שירות הסטרימינג של החברה. בכך גוברת התחרות בין אמזון לבין יריבתה נטפליקס.

אמזון צפויה להפיק השנה כ-12 סרטים החל בעוד מספר חודשים, כך אמר ריי פרייס, סגן נשיא של אולפני אמזון, האגף העומד גם מאחורי המהלך האחרון של החברה בתחום הטלוויזיה.

המהלך מעצים גם את הכניסה של החברה לתחום התוכן המקורי, שהחל בשנת 2010 עם מספר סדרות טלוויזיה הזמינות לצפייה למנויי תוכנית הפרימיום של החברה. אמזון הפיקה עד כה 8 סדרות מקוריות, שבהן השקיעה מיליוני דולרים.

אחת מאותן תוכניות, "Transparent", זכתה בשני פרסי גלובוס הזהב החודש וסימנה את אמזון כשחקנית רצינית בתחום הבידור.

בשבוע שעבר חתמה אמזון על הסכם עם וודי אלן, על כתיבה ובימוי של סדרת טלוויזיה חדשה.

אמזון חתמה גם על עסקה בהיקף של 300 מיליון דולר עם HBO, לסטרימינג של פרקים ישנים של סדרות כמו "הסופרנוס" ו"אימפריית הטיילת".

הכניסה לתחום הפקת הסרטים מגיעה לאחר שגם נטפליקס השקיעה כסף רב בתוכניות טלוויזיה ובסרטים מקוריים. בשנה שעברה נטפליקס חשפה את תוכניותיה להעלות בהצגת בכורה סרט המשך ל"נמר דרקון" באותו יום שבו יעלה הסרט לאקרנים ברשת IMAX. כמו כן, היא חתמה על עסקה בלעדית עם אדם סנדלר, שבמסגרתה תפיק את ארבעת הסרטים הבאים של הקומיקאי.

אמזון ונטפליקס חותרות לצמצם את הפער שבין יציאתו של סרט לאקרנים לבין הזמן שבו הוא זמין להשכרה או רכישה באינטרנט - פער שעדיין עומד בדרך-כלל על כ-16 שבועות אך עשוי להימשך גם שנה שלמה.

בעלי בתי קולנוע רבים מתנגדים לבכורה הבו-זמנית בבתי הקולנוע ובאינטרנט. מספר רשתות קולנוע גדולות מסרו כי לא יקרינו את סרט ההמשך ל"נמר דרקון".

הסרטים בהפקת אמזון יהיו זמינים בשירות הפרימיום שלה 4-8 שבועות לאחר הבכורה בבתי הקולנוע - כך מסרה החברה.

בראש פיתוח הסרטים באמזון יעמוד טד הופ, המייסד המשותף של Good Machine, חברת ההפקה שמאחורי "נמר דרקון" ו"אוכל שתייה, גבר אישה".