לן לפייסבוק: רוצים מלחמה ב-720,000 ישראלים? קיבלתם!

טוען במכתב פתוח לעדי סופר תאני: "הדף של 'סטטוסים מצייצים' הוא ה-דף ה-ישראלי בכל המובנים, על הכיעור והיופי... כבר קיבלתי פניות מהתקשורת הבינלאומית. לא ניתן לכם לחסל כך בשרירות-לב את הדף של הישראלים"

אבי לן, הבעלים של עמוד "סטטוסים מצייצים", פרסם היום (ד') מכתב פומבי למנ"כלית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. "סטטוסים מצייצים" הורד מהרשת על-ידי פייסבוק לפני כמעט שבוע, עקב פרסום סטטוסים ממומנים ללא גילוי נאות. סופר תאני אמרה היום בכנס: "כל מי שסוטה מהמדיניות שלנו - הדף שלו יוסר".

לן כתב לה בתגובה: "שלום לך. זהו היום השישי ש'סטטוסים מצייצים', מהדפים החשובים בישראל, לא באוויר. הוא הורד בשרירותיות, ללא כל הודעה וללא תהליך של שימוע, על-ידי פייסבוק. אין רגולטור שפועל כך ללא שימוע. אין מנכ"ל שלא היה טורח להסביר או לחזור ללקוחותיו. אבל בדיקטטורה של פייסבוק יש, מתברר, חוקים אחרים.

"למעשה, אני עובד אצלכם בפייסבוק כבר 5 שנים, 18 שעות ביום, אבל באופן תמוה, אין בינינו ומעולם לא היה כל קשר. עבורכם הפך 'סטטוסים מצייצים' למקור גאוותה של פייסבוק ישראל. לא מעט הצגתם אותו אצלכם כגולת-הכותרת של הצלחת הרשת החברתית הישראלית, ובצדק. בפועל, לא הפסקתם להערים קשיים, ואני שתקתי. סיימתי לשתוק!

"לקחתי אחריות, הבטחתי לנהוג מעתה על-פי קוצו של יוד בנוגע לכללים שלכם, גם אם עם חלקם אני לא מסכים, ולא התחלתי אפילו לספר את הצד שלי ואת העוול העצום שנעשה לי. אבל הצד שלי לא חשוב. התוצאה חשובה. 6 ימים ש'סטטוסים מצייצים' לא באוויר. את מי בעצם אתם מענישים?

"העונש מגיע לי, אבל לא לעוד 720,000 איש אוהדים, 3 מיליון קוראים ומיליון וחצי מגיבים! היום אמרת: 'כל מי שסוטה מהמדיניות שלנו - הדף שלו יוסר'. בוקר טוב, צביעות. ברצוני לספר לך משהו שאם אינך יודעת אותו, הרי את חוטאת לתפקידך: זה קיים בהמון עמודים בפייסבוק ישראל. לא ממש קשה לגלות אותם, אבל אם את מתקשה - נשמח לעזור לך.

"ואיך את מסבירה את העובדה שקיימים ברשת מאות דפים מזוייפים שמתחזים ל'סטטוסים מצייצים'? חלקם אף הגדילו לעשות והשתמשו בתמונה האישית שלי. כל עוד אינך מורידה אותם מהאוויר, את שותפה לפשע של הטעיית הגולשים ומתן פרס לרמאים גונבי-לייקים.

"נפלה בחלקי זכות גדולה, הקמתי דף שאין כמוהו בעולם. זה הדף של הציבור הישראלי. הדף שסיפק לישראלים מקום להישמע ולהיאבק. תופעה ששותפים לה 720,000 איש. תופעה שמעניקה פיתחון-פה לכל אדם באשר הוא, על השקפותיו, אמונותיו, קשייו והצלחותיו. יש לכם אחריות גדולה בפני הציבור הישראלי, ואני דורש מכם לעמוד בה.

"הדף של 'סטטוסים מצייצים' הוא ה-דף ה-ישראלי בכל המובנים, על הכיעור והיופי, על הזעם ועל הפרגון. הוא הדף של כולנו. אני פונה אלייך כנציג של האיש הקטן, זה שרוצה להישמע, זה שרוצה להתבטא, להתבדח או לבכות. אני פונה אליכם בשם כל אלה שחייהם השתנו לטובה בגלל 'סטטוסים מצייצים'. לא להם מגיע עונש.

"למען הציבור הגדול הזה, אני מתכוון להילחם בכם על 'סטטוסים מצייצים'. כבר קיבלתי פניות מהתקשורת הבינלאומית. לא ניתן לכם לחסל כך בשרירות-לב את הדף של הישראלים. רוצים מלחמה? תקבלו".

בסיום "המכתב" פונה לן לגולשים ומפציר בהם לפנות ישירות למנכ"לית פייסבוק ישראל, באומרו: "לנו היא לא טרחה לענות - אולי לכם היא תענה".

מפייסבוק נמסר: "אנו לא נוכל לקבל ניסיונות להטעות את האנשים שמשתמשים בשירות שלנו. הדף המדובר הפר שוב ושוב את המדיניות שלנו על אף האזהרות שקיבל, ועל כן הסרנו אותו"