גם גיתם BBDO יתמודד על תקציב הפרסום של AIG

בשנה החולפת פרסמה חברת הביטוח בהיקף של 63 מיליון שקל במחירי מחירון

המכרז על תקציב הפרסום של AIG ממשיך להתרחב: ל"גלובס" נודע כי גם משרד הפרסום גיתם BBDO מצטרף להתמודדות ויציג פרזנטציה בפני הנהלת החברה. עד עתה הוצגו פרזנטציות על-ידי משרדי הפרסום אדלר-חומסקי, ראובני-פרידן ויהושע TBWA.

בתקציב הפרסום של AIG מטפל מקאן תל-אביב, וכפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הודיעה AIG למקאן כי הם מתכוונים לבחון בימים הקרובים אלטרנטיבות עם משרדי פרסום אחרים, ואיפשרו למשרד להתמודד מחדש על התקציב.

בשנה החולפת פרסמה AIG בהיקף של 63 מיליון שקל במחירי מחירון. ב-2013 התקציב היה גבוה יותר ועמד על 94 מיליון שקל.

תקציב הפרסום של AIG מטופל במקאן מזה שנה וחצי בלבד, וההחלטה לבחון את התקציב לאחר פרק זמן כה קצר אינה טרוויאלית - בעיקר לאור העובדה שהתקציב עבר מספר ידיים בשנים האחרונות.

רק לפני 3 שנים סער שוק הפרסום, כשאת תקציב הפרסום של AIG לקח משרד פרסום קטן יחסית - LEAD, שגבר במכרז על משרדים גדולים וחזקים ממנו. LEAD יצרו את הקונספט של "הכול בקונטרול", אבל ב-AIG לא רוו נחת מהקו החדש והחליטו לאחר שנה וחצי של התקשרות עם LEAD לצאת למכרז נוסף. שני המתמודדים העיקריים על התקציב בסבב זה היו משרדי הפרסום מקאן וראובני-פרידן, ומקאן זכה.

תחת מקאן גובשה לחברה אסטרטגיה תקשורתית חדשה: לתפקיד הפרזנטור גויס הקומיקאי ערן זרחוביץ' - הנחשב לאחד הקומיקאים הפופולריים בתעשייה, שגילם את תפקיד "איש הלאמה". אבל הקו החדש לא זכה לאוהדים רבים בשוק. במשך תקופה ארוכה דובר בשוק על חוסר שביעות-רצון מהקו של מקאן, ועתה נראה כי אי-שביעות-הרצון הפכה למעשים ממשיים.

לכל משרדי הפרסום המתמודדים על התקציב יש ניסיון בתקציבי ביטוח: אדלר-חומסקי מטפל בתקציב הפרסום של הפניקס, יהושע TBWA טיפל עד לפני חודשים ספורים בתקציב מגדל, וגיתם מטפלים בתקציב כלל ביטוח, שלמעשה חדל מלפרסם בתקופה האחרונה.

ראובני-פרידן אמנם לא טיפלו בשנים האחרונות בתקציב ביטוח כלשהו, אך המנכ"ל המשותף במשרד, זיו קורן, עבד בעבר על תקציב AIG מול מי שמכהן כיום כמנכ"ל החברה, שי פלדמן.