הפרקליטות: יו"ר ועד נמל אשדוד לשעבר אלון חסן יועמד לדין

זאת בכפוף לשימוע, בגין עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות ■ גם יתר המעורבים בפרשה, שהמשטרה כבר המליצה על העמדתם לדין, יזומנו לשימוע בפרקליטות

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

אלון חסן יועמד לדין בכפוף לשימוע. פרקליטות מחוז דרום, המופקדת על חקירת פרשת השחיתות בנמל אשדוד, תזמן בקרוב את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, לשימוע לפני הגשת כתב אישום נגדו.

גם יתר החשודים בפרשה - דוד חסן, בן-דודו של אלון חסן; האחים יניב ואורי בלטר, בעלי חברת "דנה שרותי נמל ולוגיסטיקה"; ומנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יהושע (שוקי) סגיס - צפויים להיות מוזמנים לשימוע לפני העמדה לדין על-ידי הפרקליטות.

ההחלטה העקרונית בנושא התקבלה בפרקליטות בימים האחרונים, והיא צפויה להפוך לרשמית עם שליחת מכתבי הזימון לשימוע לפרקליטי החשודים, בקרוב.

נזכיר כי באוקטובר 2014 המליצה המשטרה לפרקליטות על העמדתם לדין של המעורבים בפרשת נמל אשדוד. לפי ההמלצה שאותה מאמצת כעת הפרקליטות, אלון חסן יועמד לדין בגין ביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה, הפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.

את סגיס המליצה המשטרה להעמיד לדין בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים בתאגיד. את דוד חסן ואת האחים יניב ואורי בלטר המליצה המשטרה להעמיד לדין בגין עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה ועבירות נוספות.

ההמלצה, שעומדת להפוך בקרוב לכתב אישום, נוגעת ל-3 פרשיות משנה:

א. פעילות חברת "דנה" שסיפקה שירותי תפעול ולוגיסיטיקה בנמל.
ב. פרשיית חברת הניקיון "הופס" שבבעלות אלון חסן.
ג. פרשיית חברת "צ'יף אסיה".

לפי החשד, "ההתקשרות בין חברת 'דנה' לגופים שהיו זקוקים לשירותיה - החברות כיל, שמן ונשר - נכפתה לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג-שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים על-ידי מנהלי חברת 'דנה', תוך מעורבותו של חסן ותוך ניצול השפעתו ומעמדו של חסן ללחןץ על החברות להתקשר בחוזים אלה. כל זאת באופן בו היה ברור לחברות כי ללא ההתקשרות עם 'דנה', לא תתאפשר עבודתם בנמל".

אם לא די בכך, המשטרה מצאה כי ההתקשרויות עם חברת "דנה" נעשו למרות שהן גרמו לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת "נמל אשדוד" הציבורית, ובידיעה או עצימת עיניים של המנכ"ל סגיס ובעלי תפקידים נוספים.

עוד נמצא כי "מנהלי חברת 'דנה' וחסן עשו לכאורה שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע העבירות הפליליות, בשווי המוערך בלמעלה מ-20 מיליון שקל, במסגרת ההתקשרויות של חברת 'דנה' עם חברות ששכרו את שירותיה".

בנוגע לפרשיית חברת הניקיון "הופס", המוכרת את חומרי הניקוי שלה לחברת "קליר", המשטרה מצאה בחקירתה כי חסן ניצל לכאורה את השפעתו בנמל כדי להביא לזכייה חוזרת ונשנית של "קליר" במכרזים לעבודה בנמל. בחלק מהמקרים נמצא כי כלל לא בוצע מכרז.

בנוגע לפרשייה השלישית, המכונה "צ'יף אסיה", נמצא על-ידי המשטרה כי אנשי חברת "דנה" התקשרו לכאורה עם אנשי חברת "צ'יף אסיה" בקשר לרכישת דלק לתדלוק אוניות, החשוד כגנוב, כאשר שווי ההתקשרות בפועל היווה מחצית בלבד מסכום ההשקעה שדווחה כמתחייב.

אלון חסן ודוד חסן מיוצגים בידי עו"ד בני כץ, יניב בלטר מיוצג בידי עורכי הדין רונן רוזנבלום ודניאל קליין, אורי בלטר מיוצג בידי עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, ושוקי סגיס מיוצג בידי עו"ד לוליק אסל.

יצוין כי במהלך החקירה אירעה הסתעפות לחקירה נוספת שמתנהלת נגד עו"ד רונאל פישר, סנגורו לשעבר של חסן, החשוד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד.

בתוך כך, בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע דן היום (ד') בשאלה האם אלון חסן יכול לחזור בעת הזו לעבודה בנמל אשדוד. זאת, לאחר שההסתדרות התייצבה לצדו של חסן בעניין זה.